30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Mac Mini in mijn auto vraag.

Navolgende text geplaats op een internationale M5 site (sorry, BMW M5);

Okay, is not a new idea. But looking on the internet I found that people are making all kind of applications.

The simple and only thing I want is to play my music!

I just bought a Dice iPod connector but I am disapointed by the use of it. I can imagine because the E39 M5 Nav (widescreen) and DSP where not designed for the iPod. iPod didn’t exict back then .

So my idea is to put a Mac Mini in the boot and use the iPod connector I just bought to connect it on the DSP.

I need to find out how I can switch between my BMW Nav/Radio screen and the Mac Mini and put a remote controle eye and connect it to the Mac Mini.

So I dont want to use internet or navigation on the mac. No thoutch screen needed….I JUST WANT MY ITUNES

Oh….and when I am parked my car in front of my house (I have and airport (not to confused by a place where you can fly from or too)) and upload music to my car (or movies…..).

Anybody?

Heb uiteraard al gezocht op carputer etc etc. Maar iedereen wil er maar een heel verhaal van maken. Ik alleen een iPod vervanger zonder de hele auto hoeven om te bouwen.

Iemand hier toevallig een goed idee?

Bijdrager
    Merkava
    Bijdrager
    sypie

Ik zou de mac nog een keer apart laten veren.. Draaiende HDD en druk stadsverkeer…?

Bijdrager
    Kleintje

@Yaris; Zoiets maar dan de Mac gewoon lekker achterin de kofferbak.

Ik heb net een email gezonden naar Mac2go. Ben benieuwd.

Bedankt voor de reacties/

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    huinkroese

Als je toch gaat knutselen, en probeert vooruit te lopen op de gangbare consumer electronics zou ik ook gelijk deze inbouwen, daarmee los je meteen het probleem van de overslaande HD op, en het is zóóó 2009!

: )

Bijdrager
    appie12

waarom wil je nou een mac mini in je auto?

Inactief
    Anoniem

@appie12: totaal geen relevante vraag. Wat denk je zelf? Om te gamen op het navigatieschermpje?:?

Moderator
    Pete.Z
    ”C.

@appie12: totaal geen relevante vraag. Wat denk je zelf? Om te gamen op het navigatieschermpje?:?

Tip:

Kijk eerst even naar de leeftijd,verklaart meestal alles hier.

Bijdrager
    Xigh

Dit is zeer goed zelf te bouwen, je moet alleen zorgen dat je een scherm hebt wat het signaal aankan van een Macmini en je moet een omvormer hebben. Ook is het aan te raden een wat forsere accu te nemen.
    Achter je middenconsole is meer dan genoeg ruimte om de Mini in te bouwen. Dan kun je een aantal dingen als koeling ook meteen regelen (afsplitsing maken van je ventilatie leidingen) en alle elektronica loopt daar toch al. Alleen moet je nog even een manier verzinnen om de cd/dvd sleuf te kunnen gebruiken.

Het toetsenbord kun je mooi in de klep van je dashboardkast verwerken (Bluetooth of draad maakt niet zoveel uit, die laat je toch door je dashboard lopen.

Maar goed ik ben dan ook iemand die graag z’n auto uit elkaar mag halen om te kijken hoe alles zit:wink:

Wat voor auto heb je trouwens als ik vragen mag. Ik bied mezelf aan om het in te bouwen, maar ik kan me voorstellen dat je het liever door een proffesioneel bedrijf laat doen.

Bijdrager
    Juch
    ”C.

gast, het mag ook wel wat aardiger…..

Wat ik TS wil vragen is het volgende: waarom een MacMini? Hoeveel GB muziek heb je? Is het niet beter om een goede radio te kopen met Aux ingang waar je een 60GB iPod op aansluit? Als het toch alleen voor je muziek is….Het lijkt me veel goedkoper.

Bijdrager
    sypie
    ”Xigh”

Wat voor auto heb je trouwens als ik vragen mag.

Zie startpost.

Bijdrager
    Kleintje

Okay okay; Het is i.d.d. een BMW E39 M5. Maar na jaren aftermarket spullen te hebben laten inbouwen in andere auto’s was het nu eens tijd voor een auto die zo orgineel mogelijk zou blijven. Ziet er ook strak van binnen uit.

Dus de Mac mag gewoon achter in de kofferbak en de besturing zou eventueel via een klein muisje (tracbal?) kunnen naast de versnellingspook (een voorloper van iDrive).

Bijdrager
    appie12
    ”Juch”
    ”C.

Wat ik TS wil vragen is het volgende: waarom een MacMini? Hoeveel GB muziek heb je? Is het niet beter om een goede radio te kopen met Aux ingang waar je een 60GB iPod op aansluit? Als het toch alleen voor je muziek is….Het lijkt me veel goedkoper.

maar met een mac mini heb je wel frontrow en dat heb je niet op je ipod

Bijdrager
    appie12
    ”Pete.Z”
    ”C.

Tip:

Kijk eerst even naar de leeftijd,verklaart meestal alles hier.

bij jou ook ja

Bijdrager
    Juch
    ”appie12″
    ”Juch”
    ”C.

maar met een mac mini heb je wel frontrow en dat heb je niet op je ipod

heb je dat dan nodig? enige waar die het voor wil gebruiken is iTunes. Front Row heeft een zeer vergelijkbare interface als die van een iPod. Mijn vraag blijft nog steeds Topicstarter? Waarom is een iPod in je auto niet genoeg?

Bijdrager
    Kleintje

Ik heb nu een iPod achter in de auto met aansturing via de BMW radio/navigatie. Maar daar ben ik gewoon niet zo gelukkig mee. Het werk maar daar is ook alles mee gezegd.

Nu zou ik de iPod kunnen verplaatsen naar het interieur en hem bedienen rechtstreeks op de iPod maar dat is niet heel cool.

Dus….vandaar:D

Bijdrager
    J.C.

It’s on your computer, it’s on your iPod, it’s on your TV.

It’s in your car!

Bijdrager
    Xigh

Leuke auto :innocent:
    Maar ik bedenk me net dat een Apple TV misschien wel gewoon het makkelijkste is. Die is kleiner dan een Macmini, bied vergelijkbare opties en is volledig aan te sturen met de afstandsbediening. Dus de infrarood poort eventueel verplaatsen naar een plek rondom het dashboard (ventilatie opening ergens, dan zie je hem ook niet).

Bovendien bied dat dan ook weer het voordeel dat hij op minder specifieke schermen aangesloten kan worden, namelijk het scherm ziet het gewoon als een dvd speler. En het is natuurlijk ook erg pimp om met een afstandsbediening in je auto te zitten en Frontrow te bedienen. Dat is sowieso al makkelijker dan een trackball (al vind ik het wel een hele mooie manier om een muis in te bouwen).

Ik wens je een hele hoop succes, ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Bijdrager
    Juch
    ”Xigh”

Bovendien bied dat dan ook weer het voordeel dat hij op minder specifieke schermen aangesloten kan worden, namelijk het scherm ziet het gewoon als een dvd speler. En het is natuurlijk ook erg pimp om met een afstandsbediening in je auto te zitten en Frontrow te bedienen. Dat is sowieso al makkelijker dan een trackball (al vind ik het wel een hele mooie manier om een muis in te bouwen).

juist niet! een AppleTV is veel kieskeuriger over de TV waar je hem aansluit. Bovendien zou je dan geen cd’s kunnen laden o.i.d.

Bijdrager
    Kleintje

Nah, het idee spreekt me wel aan maar als je ooit toch wil uitbreiden kan je er weer niet zoveel mee.

Bijdrager
    Mr Van

Als je je auto aanzet , moet je dan elke keer weer je mac opstarten en afsluiten ?

Bijdrager
    Juch

hij kan zo staan dat hij automatisch aangaat en dat hij automatisch uit gaat als de motor uitgezet wordt. Moet niet te lastig zijn.

Bijdrager
    Dicespark

Waar zou die Mac Mini of :apple: TV de power vandaag moeten halen? of werk je met een current-converter ofzo?

Bijdrager
    Kleintje

Hee…een oud draadje van mezelf. Leuk om terug te lezen. Heb nu al tijdje zelf een AppleTV voor thuis. maar was did draadje vergeten. Leuk idee…..

Bijdrager
    Hansfree

Haha ik blijf het een briljant idee vinden om een macmini in je auto te plakken :P

Bijdrager
    iMikeb

Front Row in the car!

Bijdrager
    boriskiss

Dan heb ik ook nog een idee: Als je de macmini vast zet, doe het dan met klittebandstrippen, is veel strakker (niet qua uiterlijk). Dat zit heel stevig.

Bijdrager
    KarelWillem

Zo heb ik de DVD-speler onder mijn stoel ook vast staan.
    Die krijg je niet zonder geweld van z’n plek af.

Bijdrager
    boriskiss

Nou, ik bedoel gewoon banden die je vast maakt aan ELKAAR met klitteband.
    Beter muurvast zitten dan kapot gaan:D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.