10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

Mac mini in de woonkamer: suggesties zijn welkom!

Kort gezegd heeft mijn vader’s bedrijf een meevallertje gekregen van 2000 euro, die hij vrij mag besteden aan computers en computeronderdelen (want het is een computerbedrijf).

2000 euro? Er vlogen natuurlijk allerlei leuke dingen door mijn hoofd. Van zo’n nieuwe MacBook Pro zou ik immers wel pap lusten. Maar, mijn moeder heeft mij ooit geleerd tevreden te zijn met wat ik heb, dus liet ik die gedachte even voor wat het was. Die 2000 euro schijnt een jaarlijks goedje te zijn, dus wie weet:roll:

Ik herinnerde mij toen dat mijn vader en ik het ooit hadden over een Mac mini in de woonkamer, maar dat is er nooit van gekomen. Onze dvd-speler is van dermate kwaliteit dat die eigenlijk nooit aangeschaft had moeten worden, en het hi-fi systeem vertoont nu na ruim 10 jaar ook de nodige gebreken. Mijn vader vond het een goed idee onze entertainmentapparatuur te vernieuwen, met een Mac mini als hub. 2000 euro lijkt me daar een uitstekend budget voor, niet waar?

Maar, hoe kunnen we dat het beste opvullen? Ik zat zelf te denken om de mini aan de tv te hangen met een DVI-naar-HDMI-kabel en een paar leuke speakers aan de Mac mini te hangen om onze hi-fi-set te vervangen. Ook dacht ik aan een draadloos toetsenbord en Mighty Mouse, om lekker vanaf de bank te internetten.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Misschien dat ik van jullie wat leuke idee├źn kan opdoen!

Bijdrager
    filenox

Een Apple Tv + een dvd speler lijkt me een beter idee:)

Bijdrager
    semt-x

Misschien een imac met zo’n adapter? Misschien dat je hier meer mogelijkheden me heb?

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”FileNox”

Een Apple Tv + een dvd speler lijkt me een beter idee:)

Daar heb ik ook aan gedacht, maar juist een Mac mini is handig als torrent machine en kun je er ook harde schijven aan hangen als je ooit ruimte tekort mocht komen. Bovendien zit je dan met 1 apparaat die alles kan.

”semt-x”

Misschien een imac met zo’n adapter? Misschien dat je hier meer mogelijkheden me heb?

Een iMac naast de tv lijkt me niet erg optimaal… Tenzij je een iMac in plaats van de tv bedoeld. In dat geval is 24″ een beetje aan de kleine kant, nog kleiner dan het formaat dat we nu hebben (26″).

Bijdrager
    1984

Apple TV of Mac Mini als Media Center en er lopen nog vele draadjes over dit onderwerp op OMT:wink:

Bijdrager
    TheM4inframe

met apple tv ben je hier nog niks, je kan niets huren. Mac mini is perfect, licht, onopvallend en je kan er veel mee (en alles wat Apple TV kan met frontrow)

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Erik Joling
    ”Cloudsurfer”

Ik zat zelf te denken om de mini aan de tv te hangen met een DVI-naar-HDMI-kabel en een paar leuke speakers aan de Mac mini te hangen om onze hi-fi-set te vervangen.

Voor een paar leuke speakers ben je die 2000 euro’s al kwijt. Een Macmini kan in een hifi-set hooguit als bron functioneren, dus je hebt ook nog een versterker nodig om die leuke speakers aan te sturen. Zonder dat ben je dus bezig je set uit te breiden, niet te vernieuwen of op te waarderen.

Bijdrager
    Nikita

Precies; een ander voordeel van een goede versterker, is dat je dan mogelijk ook 5.1 surround uit je Mac mini kan laten komen, want via een optische kabel (wat de Mm ondersteunt) kan je dan signaal naar een versterker sturen. Speakers direct op de Mac mini aansluiten levert je hooguit 2.1 op.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Nikita”

Precies; een ander voordeel van een goede versterker, is dat je dan mogelijk ook 5.1 surround uit je Mac mini kan laten komen, want via een optische kabel (wat de Mm ondersteunt) kan je dan signaal naar een versterker sturen. Speakers direct op de Mac mini aansluiten levert je hooguit 2.1 op.

Ik wil een digatale kabel kopen voor mijn mini heeft iemand hier ervaring met deze kabels?
    Ik zelf zit aan deze te denken.
    http://www.allekabels.nl/Professionele-Audiokabels/6/1043046/Optische-Toslink-Kabel.html

Cloudsurfer zijn jullie er al uit wat het wordt??
    Voor 2000euro kan je leuke kopen:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.