3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    stefvi

mac mini icm nas/mediaspeler

Beste OMTers,

Ik zit de laatste tijd met wat twijfels over wat verstandig is om te houden/aan te schaffen.
    Ik ben nu in bezit van een mac mini 2010 model en een AC Ryan mediaspeler.
    Sinds kort ben ik meer onderweg (woon gedeeltelijk bij mijn vriendin in huis) en heb hiervoor een macbook pro aangeschaft.
    Ik gebruik mijn mac mini nauwelijks meer en wil deze graag op een andere manier gebruiken (of verkopen).

Optie 1:
    Mac mini als server instellen, AC ryan als mediaspeler houden en geen NAS aanschaffen.

Optie 1:
    Mac mini als mediaspeler houden en hier de iTunes/iPhoto bibliotheek etc op te beheren, AC ryan verkopen.

Optie 3:
    Mac mini verkopen, NAS aanschaffen (synology?) en AC ryan als mediaspeler houden.

Optie 4:
    ??? (ideen van mede OMT\’ers)

Wat ik graag zou willen kunnen is om op elke locatie (dus bij mijn ouderlijk huis en bij mij vriendin) mijn bestanden kunnen benaderen, het mooist zou zijn dat ik de bibliotheek al kan toevoegen in iTunes etc. (dus bij mijn vriendin op mijn macbook de Mac mini/server benaderen net zoals thuisdeling). Is dit mogelijk? En is het ook mogelijk met videobestanden?
    Mijn ouders hebben een standaard ADSL verbinding (4 mbps down, 0,85mbps up) en mijn vriendin een glasvezel verbinding (25 mbps up/down) maakt dit nog veel verschil?

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben en jullie mij kunnen helpen bij de keuze, mochten er vragen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!

Bijdrager
    TheBigZ

Kies Optie 2.

En gebruik je MBP voor onderweg.

Muziek deel je van je Mac mini naar je MBP middels ‘Home Sharing’.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Optie 2 – Mac mini als mediaspeler/server houden en hier de iTunes/iPhoto bibliotheek etc op te beheren => gebruik makende van plex

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.