4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    riji

mac mini htpc met Sierra: Finder gebruiken met afstandsbediening?

Ik gebruik nu KODI met een mac mini (2015, basis model) om de mediabestanden die gestreamd worden van mijn NAS (Synology DS716+II) op TV af te spelen. Dit vanaf de sofa met een Logitech Harmony Ultimate afstandsbediening.
    Dit gaat, maar bij het starten moet ik vaak extra bewerkingen uitvoeren, maar dit is te doen.
    Mijn probleem is echter dat ik duidelijk niet het type gebruiker ben waarvoor KODI gemaakt wordt. Ik werk namelijk met 1 map (met betekenisvolle naamgeving) per video, waar dan afbeeldingen, een URL en een tekstbestand (ascii) bijhoren.
    Als ik dit geheel wil benaderen in KODI moet ik altijd met de bestandsbrowser werken en dan nog kan ik het .TXT bestand niet openen (lezen) evenmin als de URL.
    Het zou veel gemakkelijker zijn als ik gewoon FINDER (of FORKLIFT) zou kunnen gebruiken en dan bijvoorbeeld VLC-player, Teksteditor en Safari gebruiken. Ik zie evenwel geen mogelijkheid om dit zonder muis/toetsenbord met enkel de afstandsbediening te doen. Kent iemand daar een oplossing voor?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Met Remote Buddy kon dit in elk geval vroeger (10+ jaar geleden). Het lijkt me sterk dat het niet meer kan met de huidige versie ervan.

Moderator
    Night

En voor VLC is er een perfecte AB (van VLC zelf) voor op je iPhone…
    Zowel gratis als een uitgebreidere, betaalde versie (zonder ads en m├ęt file-browser)

Bijdrager
    riji

Bedankt.
    @night: mijn bedoeling is mac mini met harmony Ultimate AB

@Jakko: ik heb de probeer versie geïnstalleerd, maar gemakkelijk is anders.
    Ik ben wel zover geraakt dat mijn Harmony AB functioneert: ik kan het Buddy menu starten enz.
    maar de toetsen reageren in een app (VLC) niet of ongewoon
    Hoofdprobleem voor mij is evenwel dat Finder niet tussen de gekende applicaties staat en ook niet verschijnt bij de mogelijk toe te voegen apps.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.