5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

Mac mini heel erg traag na crash

Half jaar geleden Mac mini gekocht, deze staat bij mijn televisie als mediaspeler. ipv de 2x1GB heb ik er 2 keer 4GB geheugen in gezet. Hij is via HDMI aangesloten op mijn receiver, die stuurt het signaal door naar mijn 52 Inch LCD TV. Dit werkte allemaal prima, maar laatste weken vond ik al dat hij trager werd. Gisteren zat ik via XBMC een film te kijken en toen crashte het geheel. Getracht mac te herstarten, maar niets meer. Opgestart via “alt” om te proberen systeem te herstellen. Dit duurde uren, maar lukte uiteindelijk wel. Nu is hij echter nog steeds zo traag dat alleen het openen van een venster al 4-5 minuten duurt.

Heb schijfherstel en bevoegheden herstellen all geprobeerd, dit was helaas niet de oplossing.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn??

Bijdrager
    Machiavelli

sorry MAC mini 2,3 met 500GB HD en OSX 10.8

Bijdrager
    CedricH

Al Apple Hardware Test of SMART utility geprobeerd? Doet het probleem zich ook voor bij een andere user account?

Bijdrager
    Machiavelli

Ja net Hardware test (kort gedraaid) deze geeft aan

LET op! Hardware Test heeft een fout aangetroffen.

4HDD/30/40000005;SATA(0,0)

Bijdrager
    CedricH

Dan zou ik eens SMART Utility draaien (klik). Dit geeft aan of je harde schijf nog in goede staat is of dat hij aan het overlijden is. Gezien Hardware Test een fout daar aangeeft draai je dit eens best en zorg je ook voor een back-up als je die nog niet hebt. Volgens wat ik lees op de Apple Discussion Forums duidt dit op een falende harde schijf. Met SMART Utility weten we het dan helemaal zeker.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.