7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Mac mini geluidsuitgang

Kan er mij iemand vertellen hoe je de Mac mini digitaal aansluit op een surround set? Optisch of coaxiaal? Of is geen van beide mogelijk?

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Optisch,

Daarbij heb je een toslink plugje nodig die uit de mini jack connector een toslink connector tovert.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Zie: deze link

Bijdrager
    CorMac

Bedankt!
    Dus ik neem aan als je dan films afspeelt via VLC, PLEXX, etc. met DTS, DOLBY SURROUND etc geluid dat dat ook met goede kwaliteit aankomt bij de surround set?
    Bestaat er ook een plugje waar je een coaxiaal kabel op kunt aansluiten, want ik denk dat al mijn optische poorten al bezet zijn…

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Er bestaan wel converters voor optisch naar coaxiaal maar dat kost wel een paar tientjes extra en een extra overgang in je digitale signaal is natuurlijk nooit wenselijk.

Bijdrager
    Brambo1978

ik heb de optie gebruikt die pim beschrijft en geluid gaat inderdaad mooi via mijn marantz 5.1 dts !!

Bijdrager
    CorMac

Ik wilde nu ik mijn Mini heb ook zo’n adaptertje bestellen maar die zaak is momenteel met vakantie. Ik heb er ook eentje gevonden op allekabels.nl, maar nu is mijn vraag: maakt het uit welke je koopt of zit daar geen kwaliteits verschil in?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.