6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jeffffff

Mac mini geluid via HDMI

Beste,

Ik hoop dat mijn topic hier goed staat.
    Ik ben in het bezit van een mac mini (late 2012). Deze wil ik graag aansluiten via Thunderbolt op mijn tv/scherm. En mijn geluid via de hdmi op mijn Panasonic home cinema set. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Mijn mac ziet mijn home cinema als een tv en gooit zowel geluid als beeld via de hdmi. Helaas kan mijn Panasonic niet overweg met het beeld van mijn mac. Deze stuurt het door naar mijn tv maar hier blijft het beeld continu knipperen.
    De vraag is of het mogelijk is om via de hdmi alleen geluid te versturen?
    Ook het geluid naar mijn tv sturen heeft geen nut want mijn tv ondersteunt geen hdmi arc. Een optische kabel is mogelijk maar gezien de lengte verre van ideaal. Dus het liefst zou ik deze set-up werkend krijgen.

Alvast bedankt!

Jeffrey

Bijdrager
    hnijveen

Heb je geen versterker die als hub kan functioneren tussen tv en mini mac?

Bijdrager
    Jeffffff

Mijn versterker is in principe mijn home cinema set. Maar gezien deze niet overweg kan met mijn mac is dit helaas geen optie

Bijdrager
    ruudvroon

Als je alleen geluid naar je versterker wilt sturen, kun je dat het beste doen via een optisch signaal (toslink). In principe is de audio output van je mac mini ook geschikt voor een mini toslink aansluiting. Je versterker moet dan wel een optische ingang hebben.

Bijdrager
    Jeffffff

Bedankt voor het reageren. Maar zoals ik al aan gaf maak ik het liefst niet gebruik van optisch.
    Deze is al in gebruik namelijk door mijn hd decoder. Gezien mijn home cinema in mijn kast staat zou ik dus graag een oplossing zien dmv hdmi. Dat ik puur alleen audio door mijn hdmi verstuur ipv audio en beeld omdat mijn mac denkt dat het een tv is…

Bijdrager
    TheBigZ

Sluit je Mac mini met een mini-displayport-naar-HDMI kabel aan op je TV. En gebruik vervolgens een aparte audiokabel (digitaal coax spdif, of digitaal optisch TOSlink) van je TV naar je Home Cinema Set. Dan heb je ook geen last van vertraging van het beeld tov het geluid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.