30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

mac mini geheugen

Ondertussen ben ik van plan om mij een mac mini 1,25 mhz aan te schaffen. Bij mijn speurtocht zie ik dat de applestore een ander geheugen instopt dan bijv. cyberport.de. Bij cyberport stopt men er PC2700 DDR-Ram in (1GB kost er 144,90 EUR). Bij applestore betaalt men 310 EUR voor een DDR33 Sdram-latje.
    Is het zijn extra prijs waard? Wat raden jullie aan?

Bijdrager
    Zander

Als je m zelf open durft te maken zou ik het los kopen, ik heb er ook zelf een gig ingestoken en dat gaat perfect

groet

Sander

Bijdrager
    Sachin

Ofwel koop je het online en steek je er zelf geheugen bij. De Mac mini is open te krijgen maar je moet toch een beetje handig zijn. Als je een Google zoektochtje doet kom je wel handleidingen of zelfs hele filmpjes tegen hoe dat moet.

Als je lokaal bij een computerwinkel koopt kan je vragen of zei er extra geheugen willen inbouwen.

Bijdrager
    verhoevenw

is het prijsverschil dan zo groot?

Bijdrager
    Zweefvliegerke

ja kan beter geheugen kopen bij een gewone (pc-)dealer, (let er op dat het het juiste geheugen is), en vraag ev. of je het nog kan terugbrengen als het niet werkt…

ik ga nog even een filmpje zoeken…
    edit: hier vind je een filmpje hoe je de mac mini kan openen. (filmpje begint direct te downloaden)
    edit2: je kan geheugen ook vb hier kopen, (al veel positieve ervaringen over gehoord) je bent klaar voor minder dan 200 euris (inc. verzendingskosten).

Bijdrager
    verhoevenw

bedankt voor het didactisch filmpje – lijkt mij alleen een kwestie van durf om met een scherp plamuurmesje aan zo’n mooi toestelletje te prutsen… – welk geheugen moet er nu in: DDR33 sdRam of PC2700 en wat is het verschil tussen beiden?

Bijdrager
    Zander

kan alletwee, ik heb de 3200 erin gezet deze is vaak ook nog goedkoper ook

groet

Sander

Bijdrager
    verhoevenw

kan je de juiste nummering geven – waar ergens aangekocht?

Bijdrager
    Van Cot
    ”verhoevenw”

bedankt voor het didactisch filmpje – lijkt mij alleen een kwestie van durf om met een scherp plamuurmesje aan zo’n mooi toestelletje te prutsen… – welk geheugen moet er nu in: DDR33 sdRam of PC2700 en wat is het verschil tussen beiden?

DDR333 SDram is nu net het zelfe als PC2700. ze draaien bijde op dezelfde front side bus

Bijdrager
    verhoevenw

maar toch een imens prijsverschil…

Bijdrager
    Van Cot
    ”larridon”

Ofwel koop je het online en steek je er zelf geheugen bij. De Mac mini is open te krijgen maar je moet toch een beetje handig zijn. Als je een Google zoektochtje doet kom je wel handleidingen of zelfs hele filmpjes tegen hoe dat moet.

Als je lokaal bij een computerwinkel koopt kan je vragen of zei er extra geheugen willen inbouwen.

euh handig? Gewoon ff met een plamuurmes in peuteren en hij is open, hebben ze in de PC winkel voorgedaan en ik mocht het zelf ook is proberen. Dat is bijna zo simpel als mijn chieftec-kast open te doen.
    En anders neem je er toch gewoon de service guide van apple bij, daar staat alles in uitgelegd, van het eerste tot het laatste vijsje.

Bijdrager
    Van Cot
    ”verhoevenw”

maar toch een imens prijsverschil…

:?

Bijdrager
    Zander

Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR voor 139.95 bij Mycom.nl, ik betaalde er 3 weken geleden nog 169.95 voor dus de prijs zakt.
    Ik kreeg de tip voor dit geheugen op dit forum van Pink Grapefruit

gr

Sander

Bijdrager
    verhoevenw

bedankt voor de tip :D

Bijdrager
    Edwin

1GB voor EUR 119,- incl. BTW

Ik overweeg deze aan te schaffen voor mijn Mac Mini zodra deze met Tiger wordt geleverd.

http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=11645

Bijdrager
    verhoevenw

mooie prijs – en werkt dit latje probleemloos op een mac mini?:)

Bijdrager
    Edwin

Ik heb het nog niet kunnen testen maar de specs komen overeen met de eisen die de Mac Mini stelt aan geheugen.

DDR *PC3200* 1Gb

Bijdrager
    wbloew

Deze is ook interessant lijkt me:

http://www.chipmunk.nl/computers/macmini.html

:|

Bijdrager
    Zander

Je loopt wel het risico dat het niet gaat werken met die merkloze latjes. Voor twee tientjes meer weet je zeker dat t werkt, corsair maakt eerste klas geheugen met een levenslange garantie.

groet

Sander

Bijdrager
    Zander

De kwaliteit van je geheugen bepaalt mede de stabiliteit van je systeem. Ik heb ooit ontdekt dat m’n g4 vastliep en kernel panics kreeg door slecht geheugen.

groet

Sander

Bijdrager
    Van Cot

met een goed erk ben je altijd beter. Ik heb corsair geheugen in mijne PC en geen miserie mee, en eht gaat sneller dan dat van merk x

Bijdrager
    verhoevenw

wanneer ik hier alles lees, lijkt mij die Corsair het riskeren waard

Bijdrager
    verhoevenw

ondertussen heb ik gezien dat die 1GB met twee latjes van 512 sdram wordt geleverd – zijn er in de mac mini dan twee banken vrij?

Bijdrager
    Zweefvliegerke

in de mac mini is er maar plaats voor 1 latje…

Bijdrager
    Zander
    ”corderooy”

Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR voor 139.95 bij Mycom.nl, ik betaalde er 3 weken geleden nog 169.95 voor dus de prijs zakt.
    Ik kreeg de tip voor dit geheugen op dit forum van Pink Grapefruit

gr

Sander

Dit is 1 latje je moet even goed naar de type aanduiding kijken

Groet

Sander

Bijdrager
    Zander
    Bijdrager
    verhoevenw

hartelijk bedankt Sander :wink:

Bijdrager
    dutchylex

Hallo nog even een opmerking…Ik heb zelf een Micro$oft bak en heb net een mac mini gekocht (1,25 met 256, dus standaard) Ik vond het een beetje tegenvallen met Photoshop etc. Maar ik had in mijn pc 1Gig aan geheugen zitten (2x 512 Dane Elec 3200) Ik heb er toen een uitgehaald met het idee om die in de mini te krijgen. Heb, tevergeefs, geprobeerd de mini te kraken maar durfde toch niet verder te gaan…Ik ben toen naar de Mac winkel in Rotterdam gegaan (centraal station) en hem daar voor 25 E in laten bouwen. Kon er op wachten, want het was in 5 minuten gefixed. Die 25 E had er wel voor over….En het draait nu ECHT veel beter. Had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.

Succes

Bijdrager
    Van Cot

is toch niks moeilijk aan, lees gewoon de service guide van de mini, daar staat alles in uitgelegd

Bijdrager
    Zander

idd met beleid en 2 plamuurmessen, ik zou wel even 2 nieuwe halen, is het zo gefixed.

groet

Sander

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.