8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bikeman

Mac mini geeft geen beeld op Philips LCD

Onlangs een nieuwe Philips 7605-serie lcd gekocht. Ik was al in bezit van een Mac mini (2006). Nu wil ik deze aansluiten op de lcd door middel van DVI naar HMDI kabel.
    Alleen krijg ik geen beeld op mijn LCD (geen videosignaal). Als ik op via mijn Macbook op mijn Mini kijk, zie ik dat het beeldscherm-instellingen wel het LCD scherm herkent (geeft Philips FTP aan).
    Waarom krijg ik geen beeld op mijn LCD scherm, welke instelling mis ik?

Bijdrager
    Pieterr

Welke (native) resolutie heb je gekozen ?
    1920×[email protected]

Bijdrager
    1984
    Bikeman op 18 september 2010

Alleen krijg ik geen beeld op mijn LCD (geen videosignaal). Als ik op via mijn Macbook op mijn Mini kijk, zie ik dat het beeldscherm-instellingen wel het LCD scherm herkent (geeft Philips FTP aan).

Wat bedoel je met “op via mijn Macbook op mijn Mini kijk,” geeft de mini wel beeld op de tv..??

Bijdrager
    Ezri Dax

1. Wat doet de philips als je hem op je macbook aansluit
    2. Probeer eens een andere kabel

Wat hij wellicht bedoelt is dat hij via een remote desktop achtige methode het desktop van zijn mini overneemt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ 1984:
    Ongetwijfeld iets als Screen Sharing.

Je moet, zoals geopperd, even nagaan welke resoluties die TV allemaal ondersteunt. Daarnaast kan het natuurlijk geen kwaad om even te kijken of je TV wel op het juiste input kanaal staat:)

Bijdrager
    Pieterr

Inderdaad op de AV-toets drukken totdat je bij de juiste HDMI-input komt.

Bijdrager
    1984
    Bikeman op 18 september 2010

Waarom krijg ik geen beeld op mijn LCD scherm, welke instelling mis ik?

Het zou met de tv te maken kunnen hebben dat hij is aangesloten op 100 Herz probeer het eens op 50Hz., Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar het zou zomaar het probleem kunnen zijn…..Zou kunnen…?

Bijdrager
    Bikeman

Probleem lijkt te zitten in de videokaart van de MacMini. Ik krijg nu wel beeld op 1920×1080 (wordt ook ondersteund door de LCD) maar kan dit alleen maar bij 30Hz.
    Moest dus nog lager dan de 50Hz:sad:

Alleen bedankt voor de reacties.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.