5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cowelg

Mac Mini geeft geen beeld met DVI-kabel

Vandaag een IIyama 19 inch scherm gekocht voor m’n Mac Mini.Prachtig beeld! Maar nadat ik de DVI-kabel even had gewisseld met m’n oude 17 inch scherm (ook IIyama) om instellingen als contrast en helderheid over te nemen, en weer terugdeed in het nieuwe scherm, deed-ie het niet meer. En ook het 17 inch scherm bleek de geest gegeven te hebben. Kortom, ik heb geen beeld meer, althans niet met de DVI-kabel, wel analoog, maar daar is niet naar te kijken als je DVI-kwaliteit gewend bent.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Vast bedankt voor het antwoord.

Co

Bijdrager
    pike

Had de zelfde problemen, de stroom eraf halen en ff laten rusten deed het voor mij… suc6

Bijdrager
    cowelg

Bedankt voor de tip, maar helaas, bij mij werkt het niet. De 2 schermen blijven zwart met de DVI-kabel.

Co

Bijdrager
    Len

Misschien is de DVI kabel gewoon niet goed (er van uit gaande dat je voor beide schermen de zelfde kabel gebruikt)?
    Analoog en DVI gaan bij de mini door dezelfde poort, het kan bijna niet aan de mini liggen, hoewel… Voor het DVI signaal worden andere pinnen in de connector gebruikt.

Kijk even in de DVI connectoren. Bij de ‘mannetjes’ (in dit geval je monitorkabel) zakken de pinnetjes wel eens weg, en op de mini kun in één oogopslag zien of de goudkleurige contacten in alle gaatjes nog goed zitten.

Wat theoretisch ook nog zou kunnen is dat het DVI gedeelte van de mini niet werkt (heb ik nog nooit meegemaakt). Grafische kaarten geven zowel analoog als digitaal af op de DVI verbinding en gebruiken hier verschillende chips voor. Zeer onwaarschijnlijk dat dat mis gaat, maar wie weet… Een PRAM reset of iets dergelijks zou dan misschien iets uit kunnen halen. Vergeet dit echter voor nu en kijk gewoon de kabels en connectoren na.

Bijdrager
    Converted

Middag,

Heb dus net hetzelfde probleem voorgehad, maar dan met een Samsung Syncmaster 205BW. Effi beeld via DVI.
    Daarna dood, VGA geprobeerd. Was oke. Volgende ochtend DVI nog eens ingeplugt, deed het voor vijf minuten, weeral niets daarna.

Op één of ander forum gelezen, dacht dat van Apple zelf, dat de mac mini bepaalde schermen weinig tot onvoldoende herkent, of dat inderdaad de DVI-poort van de mac mini stuk is.

Tot op heden nog geen oplossing gevonden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.