4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Mac Mini G4 Server

Hoi OMT-Leden,

Ik heb hier een Mac Mini G4 staan uit 2005.Hij heeft nooit goed gedaan wat die moest doen. Maar ik geloof dat die nooit goed ingesteld was.(Hij was ooit bedoeld om als server te dienen voor de agenda, mail en dergelijke)

Nu is het de bedoeling om er een FTP server voor klanten te maken. Dan zijn we minder afhankelijk van bestandsgroottes omdat je bij Dropbox en/of Wetransfer toch vaak beperkt bent tot 2 Gb. (en het ligt ook aan hoe groot de Dropbox van de klant is)

Maar de Mac Mini heb ik volledig leeg gemaakt en draait 10.3.9.

Nu weet ik dat er maximaal 10.5.8 op kan(want het is een G4 1.42 Ghz processor). Wat is nou het beste?

Er zijn een paar mogelijkheden

-10.5.8 op de Mac Mini.(is een recenter OS maar de Mac wordt wel traag)
    -10.3.9 op de Mac Mini (is een oud OS, haast geen websites worden ondersteund, geen nieuwe programma’s maar wel relatief vlot)
    -10.5.8 Server (ik weet niet in hoeverre dit interessant is voor een FTP server)
    -10.3.9(zie hierboven).

En daarnaast. Heb je echt de server edities van OSX nodig om een FTP te maken? En hoe kom je er tegenwoordig aan? Niemand verkoopt het dus ik weet niet of downloaden mag(ivm een bedrijf zijnde)

Ik wacht op jullie reacties.

Bijdrager
    Pasav

Misschien is Rumpus dan een beter alternatief, maar de laatste versie draait niet op 10.5.8. Maar je kan ze mailen om te vragen of een oudere versie nog beschikbaar is. Dan heb je een FTP server en een website based filesharing. http://www.maxum.com

Bijdrager
    computer space

Je had een php/mysql server , weet even niet de naam. Was soort MAMP. Je kunt ook debian draaien, dan kun je alle moderne linux packages compileren voor g4

Bijdrager
    Afroman

Duurde even maar ik heb even uitgepluist. Het is een hele onderneming. Zeker omdat je tegenwoordig heel moeilijk aan OSX Server kan komen voor een G4 processor. Het proces staat even stil maar ik kom er zeker op terug

Thanks voor de input so far!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.