4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Dubbel Fristie

[Mac Mini G4] DVI uitgang kapot ?

Ik heb sinds een week een Mac Mini waar ik helemaal aan verkocht ben :lol:

De Mac is bedoel om dagenlijks mee te nemen naar school en hem daar aan te sluiten op de TFT schermen die daar staan :innocent:

Alleen het rare is dat als ik hem aansluit op een Yakumo 17” TFT scherm middels de VGA aansluiting hij een blauw scherm laat zien Ik heb meerdere Yakumo schermen geprobeerd.

Ik zet de Mini aan dan krijg ik het Appeltje te zien met het rond laad ‘balkje’ en waneer het bureaublad moet komen dan word het scherm echt alleen maar blauw. Je ziet dat het scherm uit zichzelf een auto adjust uit te voeren, waarbij het scherm een aantal keer ‘flikert’

Wat 1 op de 10 keer helpt is wiebelen met de VGA kabel en dan krijg ik beeld, alleen zodra ik de kabel ook maar iets beweeg word het weer blauw

Het vreemde is dat het wel perfect werkt op een Acer 17” TFT scherm, dus ik denk dat het probleem zit in het soort TFT scherm

Het begon het steeds erger te worden Als ik hem aansloot via DVI op mijn Samsung 205BW dan ging hij na 30min even kniperen en 30 seconden later is het signaal weg.

Nu krijg ik helemaal geen beeld meer middels de VGA/DVI aansluiting op mijn Samsung 205BW :cry:
    Bij een vriend van me doet hij het weer wel op de VGA aansluiting op een LG CRT scherm :o

Ik heb ook nog geprobeerd om naast de orginele DVI naar VGA adapter een andere te gebruiken maar dat mocht ook niet baten :|

Ik heb hem 2e hands gekocht en ook geen bon bij gekregen, is het mogenlijk om zo nog garantie aan te vragen :? met de verkoper zal ik zowiezo even contact opnemen :roll:

Mac mini specs: MAC Mini G4: 1,42Ghz / 512MB / 80GB HD / AirPort + Bluetooth / Combo-drive

Bijdrager
    harn22

Mijn nieuw gekochte mini (1.42 GHz G4, 1G) had ongeveer hetzelfde probleem. Na het ontwaken uit de ‘sleep’-stand bleef het scherm zwart en lichtte even de waarschuwing ‘no signal’ op. (TFTscherm: MyCom 17″ 4:3)
    Het heeft me veel tijd en ergernis gekost maar uiteindelijk bleek het in mijn geval een software probleem te zijn. Na het gebruik van cocktail, een reparatieprogramma, bleek alles weer normaal te werken. Voordat ik cocktail gebruikte heb ik tot tweemaal toe de harddisk geformatteerd en ‘gerestored’, een uiterst tijdrovend karwei en het was dan ook bijzonder frustrerend dat het slechts enkele weken goed bleef werken. Na het regelmatige gebruik van cocktail heb ik geen problemen meer ondervonden. Wel heb ik ook de door mij gebruikte Bluetooth MacAlly-muis vervangen door een bedrade muis. (MacAlly ECO) Het is natuurlijk mogelijk dat de Bluetooth-muis het probleem veroorzaakte maar ik ben niet van plan dat uit te gaan zoeken. Ik gebruik een Bluetooth Apple-keyboard en dat bevalt me uitstekend. Als echter de Bluetooth extensie, om welke reden dan ook, niet of niet goed geladen wordt dan heb je totaal geen verbinding meer met je computer en wordt je gedwongen een hardwarematige reset uit te voeren. Door te kiezen voor een bedrade muis heb je tenminste de mogelijkheid om op ‘restart’ te klikken.

Bijdrager
    ya_nn

Als ik het goed begrijp gebruik je dus zo’n DVI->VGA adaptertje van apple? Ik heb vroeger nog een miniVGA->VGA adapter gebruikt op men iBook en die waren vrij fragiel. Ik had ongeveer hetzelfde probleem als jij, er zat ergens een slecht contact in die adapter waardoor de kleuren op het scherm nooit stabiel waren en vaak viel het beeld gewoon weg. Probeer eens met een andere adapter zou k zo zeggen.

Bijdrager
    Dubbel Fristie
    ”ya_nn”

Als ik het goed begrijp gebruik je dus zo’n DVI->VGA adaptertje van apple? Ik heb vroeger nog een miniVGA->VGA adapter gebruikt op men iBook en die waren vrij fragiel. Ik had ongeveer hetzelfde probleem als jij, er zat ergens een slecht contact in die adapter waardoor de kleuren op het scherm nooit stabiel waren en vaak viel het beeld gewoon weg. Probeer eens met een andere adapter zou k zo zeggen.

Als je de startpost even helemaal had doorgelezen, staat erin dat ik dat al geprobeerd hebt :wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.