9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

mac mini en zandloper

Ik ben pas overgegaan van de mac pro naar de mac mini, ik heb nu steeds de zandloper (draaicirkel) als ik een finder scherm open moet ik ruim een minuut wachten tot de bestanden er staan, en met een browser zoals firefox moet ik ook heel lang wachten tot er een verbinding is. Heel dikwijls moet ik zelfs de stekker eruit halen omdat alles helemaal vast loopt. Wat kan dit wezen? een soort troyan? Rocket? slecht geheugen?
    Is er ergens een programma dat dit soort zaken kan testen? Permissies heb ik al meteen goed laten zetten.

Bijdrager
    iMad

Start een in veilige modus op, shift key ingedrukt houden en inloggen.
    Test of je dezelfde problemen hebt.

Bijdrager
    bonestaak

Ik had al de ingebouwde test gedaan, (D) geen fouten, ik ga maar eens veilige modus testen. Bedankt.
    Ik heb in ieder geval alvast een 250 evo en 8 gb sodimm besteld.

Bijdrager
    essiw

Kan ook gewoon door een fout komen bij het installeren van het OS, opnieuw installeren is makkelijk en de moeite waard: http://support.apple.com/kb/PH13871

Bijdrager
    bonestaak

Hmm die os moet ik straks toch opnieuw installeren als ik de Samsung Evo 840 heb, daar zie ik nog niet zo tegenop maar om alle andere programma’s die ik in de loop der tijd heb geinstalleerd weer handmatig te installeren zie ik niet zo zitten.

Maar je kan misschien toch wel gelijk hebben, ik heb ca 300 gb aan bestanden staan totaal en als ik nu zie dat mijn bibliotheek daar al ca 80 gb van is ben ik bang dat er veel vervuiling in zit. Er zijn natuurlijk in de loop der tijd veel programma’s gewist maar de bijbehorende files zijn natuurlijk in de Bibliotheek niet allemaal gewist.

Bijdrager
    essiw

Bij het opnieuw installeren van het OS blijven de programma’s en bestanden gewoon op je computer staan. Dus je hoeft niets te herinstalleren op het OS na.

Bijdrager
    bonestaak

Uhm in het geval dat je kiest voor het aanmaken van een fusion drive raak je de bestanden op de schijf volgens mij toch wel kwijt.

Bijdrager
    essiw

Dat zou goed kunnen, ik had niet door dat je een fusion drive wou gaan maken.

Bijdrager
    bonestaak

Ik weet nog niet zeker of ik gewoon de SSD van 256 naast de 512 25 hd zet of dat ik ze tot een fusion combineer. Dat heb ik in een ander (oud) topic al ergens gevraagd wat beter is. Ik heb de 8 gb en de 256 ssd binnen dus ik ging deze eerst even testen voordat ik ze inbouw. Die 8 gb er dus even ingegooid. Ik heb scherp het vermoeden dat de oude ram niet goed in zijn vel zat. Ik kan nu gewoon alle programmas openen. Vanochtend voordat ik de spullen binnenhad heb ik nog even Little Snitch geinstalleerd en die deed er toen ca 1 uur! over.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.