6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    struup

Mac mini en Sonos

Ik wil een Mac mini of een oude witte Macbook gebruiken om mijn cd collectie af te kunnen spelen in een Sonos systeem, heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand hoe ik dat moet installeren?

Bijdrager
    fixar

Kan allebei, gewoon de sonos app downloaden en installeren op de computer, vervolgens instellen en (bijv) je iTunes Library aanwijzen en toevoegen aan Sonos.

Wel is het handig (!) om de muziek van je CD’s om te zetten in digitale bestanden die je in (bijv) iTunes op je computer. In de instellingen van Tunes kun je aangeven welke kwaliteit deze digitale versies van je cd-bestanden moeten hebben. Afhankelijk van je eisen, je gehoor en de te gebruiken apparatuur kies je het best voor een wat hogere kwaliteit zoals iTunes+ (= 256 AAC, zelfde als in de iTunes Store) of als je de ruimte en het gehoor hebt kies je voor het betere Apple Lossless formaat.

Bijdrager
    computer space

Tja, Sonos heeft minimaal Snow Leopard nodig, en dan moet je er een volledig functionele Mini voor kopen, dus minimaal 150-200€. Goed gare macbook CoreDuo is hws iets goedkoper.

Raspberry Pi doet hetzelfde, met 1/20ste van stroomverbruik voor 35€+eventuele opslag.

Bijdrager
    Dick de Roos

Het nadeel is dan wel dat je mini of MacBook aan moet staan gedurende het afspelen van de muziek.
    Je kunt er ook voor kiezen het hele spul op een NAS te zetten (b.v. via iTunes).
    Bij mij werkt dat prima.

Bijdrager
    struup

Hallo beste Dick hoe moet ik me dat voorstellen koppel ik de NAS dan met een netwerkabel aan de Sonos Bridge en zet ik dan al mijn cd’s op de NAS
    groet Herman

Bijdrager
    MacRooyen

Sonos zelf heeft een aantal pagina’s waarop staat uitgelegd hoe je het een en ander moet instellen.
    Bijvoorbeeld: Sonos and iTunes
    en Setting up an Apple Time Capsule with Sonos on a Mac

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.