3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    TKroon

Mac Mini eind 2009 upgrade

Graag wil ik mijn Mac Mini (eind 2009) twee upgrades geven. Een SSD (ipv HDD) en 4 GB werkgeheugen ipv 2 GB.

Is deze SSD geschikt? Het is maar een 2,5″ namelijk. Aan deze capaciteit heb ik voldoende, heb nog een HD van 2 TB voor grote opslag.
    http://mycom.nl/opslag/solid-state-drive/222212/kingston-v300-60gb

Welk werkgeheugen kan ik kopen? Er zit nu 1066 MHz DDR3 in, moet ik iets specifieks hebben, of werkt alles?

Bijdrager
    Balsjer

Ik zou er gelijk 8 gb intern geheugen inzetten. Voor het beste resultaat kies je voor SODIMM PC3-8500 1066 MHz. Kies wel voor geheugen wat speciaal voor Apple computers getest is. Kingston heeft hiervoor speciaal KTA modules. Verder hebben Crucial, Samsung, OWC en Hynix ook geheugen modules speciaal voor mac computers.

Wat betreft de Kingston 60 GB SSD zou ik het niet weten behalve dat ik deze wat aan de krappe kan vindt. Ik zou eerder gaan voor o.a. Samsung EVO serie zoals in dit linkje Sumsung EVO SSD aangegeven of, zoeken op Google.

Bijdrager
    TKroon

Balsjer, dank voor je reactie. De Apple TV staat als mediacenter onder mijn TV, dus 8 GB is niet nodig. Wil ook graag prijstechnisch gezien de beste upgrade;) Ik kan alleen zelf helaas maar lastig vinden wat nu wel en niet goed is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.