11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Karel Timmer

Mac mini doet niets meer

Hallo,

Toen ik gisteren een aantal .rar bestanden uitpakte met MacPar verscheen er een melding in het scherm. Ik moest mijn computer afsluiten door de aan/uitknop een paar seconden in te drukken. Dit werd me in het Engels, Duits en Frans verteld. Ik had geen controle meer over mijn muis of toetsenbord, dus ik heb dat toen maar gedaan. Toen ik ‘m daarna weer wilde inschakelen deed en doet hij niets meer.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt, en heeft iemand een idee wat ik kan doen?
    Alvast bedankt,
    Karel

Bijdrager
    computer space

Was het een kernel panic of iets anders. Klinkt bijna als een trojan.

Bijdrager
    Shmoo

Nee joh.. Gewoon een kernel panic komt vaker voor sinds Lion

Alleen dat je nu de computer niet meer aan krijgt kan wijzen op een hardware fout waar kernal panics meestal optreden bij software errors richting de hardware. Die laatste zijn vaak op te lossen door gewoon te herstarten.

Al eens de stekker uitgetrokken en opnieuw ingestoken ?

Bijdrager
    mollie319

Doet hij echt helemaal niets meer? ook het lampje aan voorkant gaat niet aan?
    Haal eens de stekker uit het stopcontact (op de adapter aan de achterkant los, weet niet welk model je hebt) voor een aantal minuten.

Een trojan. Het is geen WinDdoos. Het was een Kernel Panic.

Bijdrager
    Karel Timmer

Bedank computer space. Ik had nog nooit van een kernel panic gehoord, maar even opgezocht en ik zie meteen dezelfde melding als ik zag.

http://support.apple.com/kb/TS3742?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Als oplossing wordt gegeven dat ik de mini weer opstart en vervolgens… Maar ik kan ‘m niet eens meer opstarten.
    Enig idee iemand?

Bijdrager
    Karel Timmer

Ik heb nog niet geprobeerd om de stekker eruit te halen, dat ga ik zeker proberen (kan niet nu want ik zit op mijn werk) maar gisteren deed ‘ie helemaal niets meer, geen lampje geen niks.

Inactief
    Anoniem

Van het stroom halen, daarna powerbutton 5 sec indrukken en dan weer stroom erop en starten.
    Als dat niet werkt even onderkantje los halen en ram latjes los halen en weer vast zetten
    Of 1 voor 1 proberen.

Bijdrager
    Karel Timmer

Bedankt iedereen. Ik ga het allemaal proberen, en als iemand nog meer suggesties heeft, graag. Als ik ‘m dan nog niet aan de praat krijg post ik wel weer.

Bijdrager
    Karel Timmer

Inmiddels thuis, en de stroom eraf gehad en het werkte. Erg bedankt allemaal,
    Nog een vraag. De rar bestanden, waar ik lang over heb gedaan om binnen te halen, staan er nog. Tijdens het uitpakken ging het mis. Kan ik die bestanden nog gebruiken en heeft het uitpakken niets met een kernel panic te maken, of loop ik risico dat dit nog een keer gebeurt?
    Weer alvast bedankt,

Karel

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt eens een ander programma proberen om die RAR’s uit te pakken maar de kans dat het nogmaals voorkomt is vrij klein.

Het is namelijk moeilijk om te bepalen waar die Kernel Panic precies vandaan komt. Het kan net zo goed een netwerk fout zijn die toevallig op dat moment optrad.

Vroeger gebruikte ik ook altijd MacPar Deluxe om mijn binnengehaalde stuff uit te pakken maar op vandaag gaat dat naar mijn gevoel veel beter en sneller met The Unarchiver die pakt namelijk zo’n beetje alles uit dat er maar te vinden is en wordt ook nog goed onderhouden door de developers.
    https://itunes.apple.com/nl/app/the-unarchiver/id425424353?mt=12

Bijdrager
    Karel Timmer

Voor de zekerheid toch maar de bestanden opnieuw gedownload….
    Shmoo, bedankt voor de tip. En nog gratis ook.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.