9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Draconis

Mac Mini de juiste keuze?

Ik zit al een tijd lang te twijfelen of ik nu wel of geen mac gaan kopen en zo ja welke. Ik ben erg te spreken over Mac OSX ik heb er voor mijn vorige studie veel mee gewerkt en het beviel me prima. Ik heb momenteel een Game-PC en een Laptop maar ik zou graag voor de volgende taken een mac willen:

– Internet
    – E-Mail; Ik gebruik momenteel Outlook 2003 en ik zoek eigenlijk nog een geschikte mailclient voor onder mac met dezelfde functionaliteit?
    – Muziek; Ik heb een Logitech x530 en deze heeft geen digitale uitgang, dus sta ik voor het probleem dat ik iets van een converter moet hebben. Het punt is dat ik er nog niet een heb kunnen vinden op internet, wellicht dat de leden hier daar meer over weten?
    – Photoshop, Illustrator, Indesign
    – Flash, Dreamweaver
    – Het afspelen van films / HD Materiaal. Ik kijk veel series en films waaronder ook in HD kwaliteit dit moet dus ook goed te doen zijn. Verder moet ik ook 5.1 geluid hebben bij films of DVDs die dat ondersteunen.

De Mac Mini lijkt me op zich een geschikt medium voor al deze taken. Hij heeft een robuste CPU en met 1GB geheugen zou hij in staat moeten zijn om aan mijn behoeften te kunnen voorzien. Ik heb nog wel mijn vraagtekens bij Photoshop. Ik maak vooral afbeeldingen voor websites en deze zijn daarom nooit gigantisch. Ik ben op dit moment gewend om te werken op een AMD 3500+, 1GB Geheugen en een X800 Pro. Deze machine zou dan puur als game-pc overblijven.

Bijdrager
    computer space

Gebruik je bij Outlook ook de agenda en vergader-opties? Of alleen het meel-gebeuren. In het laatste geval is Mail en Tunderbird een uitstekend alternatief, maar hang je echt aan een Exchange-netwerk dan is er misschien een gemis bij gebruik van deze programma’s.
    Photoshop zoals jij zegt kan prima natuurlijk.
    HD720-playback op de core-duo schijnt ook goed te lopen. HD 1080 is soms een Quad G5 nog te zwaar, maar daar zul je vast niet veel van hebben.

Bijdrager
    Draconis

Ik doel dan vooral op de regels, ik sorteer nu automatisch mail in mapjes. Zodat ik sowieso per mail account een map heb en van sommige zenders een apparte map. Agenda kan denk ik gewoon met iCal?

Bijdrager
    computer space

Mail van apple is super met regels. Beter nog dan Outlook.

Bijdrager
    Draconis

Weet jij dan wellicht ook hoe het zit met een surround set die je wilt aansluiten op de Mac Mini? Wat voor oplossingen daarvoor bestaan?

Bijdrager
    computer space

De mini heeft een optische digitale uitgang ingebouwd. Kun je dus met de juiste kabel direct aan een 5.1 versterker hangen.

Bijdrager
    Draconis

Het probleem is dat mijn set geen digitale uitgang heeft, dus dat zou dan omgezet moeten worden. Het leek me dat hiervoor wel oplossingen zouden bestaan. Tot op heden heb ik echter nog niets kunnen vinden.

Bijdrager
    computer space

De in en uitgang werken ook analoog hoor.

Bijdrager
    Draconis

Ja maar dat is enkel voldoende voor stereo, mijn boxenset heeft 3 kabels en de Mac Mini of eigenlijk welke andere Mac dan ook heeft maar 1 aansluiting voor analoge kabels.

Edit:

Na nog wat extra speurwerk heb ik deze gevonden:

http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

Zou het hiermee werken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.