18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    PB

Mac Mini: Core Duo of Core 2 duo?

Hallo, ik ben van plan een Mac Mini te kopen. Ik dacht gehoord te hebben dat de Mac Mini geupdate is naar Core 2 Duo.. Maar klopt dat? Of heeft hij nog steeds Core Duo en kan ik nog beter even wachten met het aanschaffen?

Inactief
    Anoniem

Inderdaad hij is recent geupdate, maar de processoren zijn nog geen core 2 duo…

Maar laat je toch niet tegenhouden om er een te kopen

Bijdrager
    PietjePuk

Ik denk dat het nog een tijdje zal duren voor ze met de C2D in de mac mini komen. Eerst zullen ze hem denk ik een speedbump geven. Tegen dat de C2D er dan in zit zitten we terug heel wat verder.

Ik kan natuurlijk ook maar gissen maar het lijkt me vrij waarschijnlijk.

Bijdrager
    Nikita

Het blijft het ‘instapmodel’ dus daar verwacht ik ook voorlopig (paar maanden op z’n minst) geen Core2 Duo in. De Core Duo is eigelijk al niet echt een instapprocessor, vind ik…

Bijdrager
    boerke

Ik betwijfel of er voorlopig (of ooit) een core2duo in de mini komt.
    Het is immers een instappertje?

Maar kijk je niet dood op core2duo/of coreduo… zoveel maakt het echt niet uit.
    De macmini blijft in verhouding best wel een lekker monstertje….
    In PC land heb ik het nog niet geevenaard zien worden. (qua minipc)..
    enne zij hebben lekker geen macos, (met evt xtra keuze uit native windows,linux etc…..)

zeg Nikita…ik las over die overheerlijke door Johannes van Dam georkestreerde tomatensoep van
    de SP…. Wil ik proeven!… Waar?
    (sorry voor de vraag…maar door de overduidelijke SP aanwezigheid in je sig, vermoed ik dat je ’t weet)

Bijdrager
    1984

Je weet maar nooit, als er maar een instapmodel blijft. er mag van mij wel een 2,33-GHz Intel Core 2 Duo in + een ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 256 MB SDRAM in:) ZZVEBTEM [size=7:1100b03494]Zorg zelf voor een beeldscherm, toetsenbord en muis[/size:1100b03494]

Bijdrager
    PB

Oke, dus ik kan net zo goed nu al een Mac Mini kopen! Bedankt voor jullie info..En dat van ZZVEBTEM wist ik al, ik heb al een muis en toetsenbord, draai nu op een Cube.

Bijdrager
    1984
    ”Pascalliej”

Of heeft hij nog steeds Core Duo en kan ik nog beter even wachten met het aanschaffen?

Misschien even wachten ivm Mac OS X 10.5 Leopard.

Bijdrager
    Kjelle_ve

ik heb vorige maand eentje gekocht. En ik zeg het je, elke dag dat je er nog geen hebt is er een teveel.
    Hij draait behoorlijk snel hoor voor zo”n kleine computer. Alles werkt prima. NOg geen problemen ermee.

Bijdrager
    tricksel
    ”Pascalliej”

Hallo, ik ben van plan een Mac Mini te kopen. Ik dacht gehoord te hebben dat de Mac Mini geupdate is naar Core 2 Duo..

Je kunt natuurlijk ook naar de specificaties kijken, op de site van Apple. *zucht*

http://www.apple.com/macmini/specs.html

Bijdrager
    vikking

Ik denk dat Apple niet snel een C2D in hun mac mini gaat steken omdat die nu nog te duur zijn en omdat de mac mini een goedkoope instap machine moet blijven.

Bijdrager
    BrechtV

Ik ben ermee akkoord dat het verschil tussen een CD en C2D in snelheid niet zo groot is, alleszins nu nog niet.. Ik vang hier en daar op dat Leopard geoptimaliseerd gaat zijn voor de 64 bits (de C2D), dus per defenitie draait Leopard minder goed op een Mac Mini?

Gaan ze dan gewoon Leopard op de Mac Minis zetten met CD? Of gaan ze de Mac Mini upgraden naar een C2D en ze dan pas leveren met Leopard? Worden ze dan duurder?

Bijdrager
    Gamie

Leopard is volledig 64 bits (Core 2 Duo en G5) maar zal ook werken op 32 bits processors (Core Duo en G4) . Normaal gezien wordt een machine of goedkoper of blijft hij gelijk in prijs na een update, hier zou ik dus niet mee inzitten. De eerst volgende MM update kun je in 2007 verwachten.

Bijdrager
    BrechtV

Het is maar omdat de prijs bij de vorige upgrade (van G4 naar G5 ofzo denk ik) de prijs ook omhoog is gegaan!

Ik ga hem zo ie zo nu nog niet kopen, waarschijnlijk pas in februari 2007, ik hoop dat dan Leopard al uit is, én dat de Minis zijn geupgrade én dat de prijs hetzelfde blijft (of daalt natuurlijk)!

Bijdrager
    Gamie

Er is nooit een G5 mini geweest. Maar was bij de overgang naar de Intel Mini niet gewoon het lichtste model weg gevallen?

Bijdrager
    BrechtV

Welja, maar stel dat dit nu ook opnieuw gebeurt, dan heb ik het budget niet meer voor mijn mac, waar ik zo naar uitkijk..

Bijdrager
    Burp

Ik vraag me af of het niet mogelijk is een C2D ipv die CD in je MM te stoppen. Theoretisch zou het toch mogelijk moet zijn, ik las dat die C2D soms wel 40% sneller was dan een CD.

En wat zou er gebeuren als je de een na snelste C2D in je MM stopt, loopt hij dan ook op die snelheid?

Bijdrager
    F e r o x

Het is mogelijk. Een of andere knutselaar had er een 2.16 ghz. C2D ingestoken die perfect werkte.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.