16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    rapplew

mac mini clean install zonder dvd

Mensen.

Ik heb hier een mac mini mid 2007. Hier wil ik een clean install op uitvoeren.
    (te veel zaken die mis gaan.. erg erg traag geworden enz enz. ik weet dat het niet nodig hoeft te zijn. maar ik wil toch een clean install)

Nu is de super drive kaput. deze werkt niet meer.
    Kan ik dan nog het e.e.a. opnieuw installeren.

Hij draait nu op 10.7.5

En kan ik via time machine de iphoto bibliotheek en mijn mail instelling overzetten?

Ik hoor graag

Bijdrager
    computer space

Installeren vanaf andere mac in target-disk mode?

Bijdrager
    rapplew

Geen andere Mac hier…
    Kan het niet. Gewoon via internet?? Of kan dat alleen met nieuwere mac’s

Bijdrager
    computer space

Als er 10.7 op draait wellicht wel ja. Niet eens geprobeerd om te starten met Command-R ingedrukt?

Bijdrager
    Beech

Hoe heb je Lion er op gekregen ? Heb je een installatieprogramma op een usb-stick ? Volgens mij kun je Lion gewoon kopen en eventueel een Installatie-stick maken.

Bijdrager
    rapplew

gedownload.. via app store

Bijdrager
    rapplew

commando R. nee nog niet geprobeerd.. wat krijg je dan

Bijdrager
    rapplew
    rapplew op 17 februari 2014

gedownload.. via app store

Er staat wel in de app store “downloaden” ???

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt de Lion installer (opnieuw) downloaden en op een USB stick zetten. Daarna opstarten van de USB stick, je harde schijf wissen, en Lion schoon installeren.

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Bijdrager
    rapplew

Super TheBigZ.

Hier gaan we mee aan het werk..

Wat schatten jullie in qua tijd dat ik hier kwijt aan ben??
    En hoe zit het met het verhaal van mail instellingen en iPhoto.
    De rest mag mij gestolen worden;-)

Bijdrager
    rapplew

mmm in de app store wil ik lino downloaden..

Dan krijg ik de melding dat deze is geïnstalleerd.

Ik geef aan.. Ga door… hier na niks!!

Staat hij al niet ergens op mijn mac? zo ja waar dan?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Grote kans van wel. Kijk eens in je programma map op de root van je hd. Er zou ergens moeten staan: “Installeer OS-X” zoals hier:

Mac’s die geleverd werden met OS-X 10.6 konden de latere versies downloaden vanuit de app store en dus vanaf een fysieke disk installeren. Maar een Mac die geleverd werd met 10.7 of hoger kunnen een instal uitvoeren (al dan niet ‘clean’) via internet.

Bijdrager
    TheBigZ

Je moet de Option-key gebruiken.

There actually is an official Apple method to download the lion installer again, without deleting anything, without getting a new mac, and it even works on 10.7.

Here’s how to do it:
    Step 1 Open the Mac App Store.
    Step 2 Navigate to your “Purchased” Page
    Step 3 Hold down the “option”-key (alt) on your keyboard and click on your “OS X Lion” purchase (not on the “installed” button).
    Step 4 You see the Lion product page. It should say “Installed”, but that button is clickable. Hold down the “option”-key again and click on installed. If you don’t hold the option key it will tell you there’s already a newer version installed.
    Step 5 Enter your login credentials.
    Step 6 Download.

Bijdrager
    rapplew

Ik heb hem….

Hoe zit het met nu met mail instellingen en iPhoto.. (Plus een aantal programma’s die ik over wil zetten) de rest mag lekker weg

Bijdrager
    TheBigZ
    rapplew op 17 februari 2014

En kan ik via time machine de iphoto bibliotheek en mijn mail instelling overzetten?

Als je een volledige (Time Machine) backup hebt kun je alle data (foto’s) en programma’s die je terug wilt hebben, terugzetten nadat je een schone installatie hebt gedaan.

Bijdrager
    rapplew

Super… Ik hem morgen wat te doen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.