11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    brandrob

Mac Mini bovenop Time Capsule

Hallo iedereen,

Ik zit erover te denken om over een tijdje een Mac Mini te kopen. Nu wordt dat een beetje passen en meten op mijn bureau. Er staat al een scherm van 22″, een Playstation 3 (aangesloten op het scherm), 3 speakers, bedienkastje voor de speakers, een hoop andere dingen en een Time Capsule. Nu is de vraag: Kan ik de Mac Mini veilig bovenop de Time Capsule plaatsen, of andersom? (De Time Capsule bovenop de mini)
    Ik weet namelijk dat de Time Capsule behoorlijk warm wordt, en ik dacht dat de Mini daar misschien last van kon hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me vertellen of dit kan zonder schade aan te richten?

Bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou het niet weten.
    Als ik kijk bij de technische specificaties op de Apple website kom ik op het volgende uit:

Time Capsule temperaturen:
    # Temperatuur bij gebruik: 10° tot 35° C
    # Temperatuur bij opslag: -25° tot 60° C

Mac Mini temperaturen:
    # Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35 °C
    # Temperatuur bij opslag: -40 tot 47° C

Je moet dan zelf maar even kijken, wat het beste is.
    Mijn MacBook Pro en AirPort worden ook erg warm.
    Is er echt geen meer plek meer op je bureau?

Succes!;)

Bijdrager
    iMacDonalds

Het is niet echt verstandig om die 2 op elkaar te zetten. Er is vast wel op 1 of andere manier een plekje te maken.

Bijdrager
    The Gimp

ik zou het eerder andersom doen… de TC op de mac mini, ik vermoed dat de mac mini niet zo warm gaat worden als de TC

Bijdrager
    Lexis

Je kunt ook Coolfeet onder de Mac mini plakken, dan blijft er ruimte tussen zitten voor de ventilatie..

Bijdrager
    Flatchoo

Ik zou het zelf niet doen. Die twee apparaten worden zoiezo beïnvloed door elkaar, omdat ze beide hitte uitstralen. Als er wel iets belangrijk is, dan is het goede ventilatie voor dat soort apparaten. Je kan de gok wagen, maar het is altijd beter om ze netjes uit elkaar te houden.

Bijdrager
    spelbook

Je kan de time capsule toch ook ergens onder je bureau kwijt? Of in een andere hoek van je kamer:-)

Bijdrager
    macpro

De reden die ik heb om het niet te doen is dat je mogelijk het draadloze netwerk van de TC gaat beïnvloeden. Ga je ze toch op elkaar zetten, dan zou ik altijd de TC boven plaatsen.

Bijdrager
    Sanjeev

Zoiets kun je ook kopen:

Meer info

Bijdrager
    Nicketick

Mijn Mac Mini staat hier op mijn Iomega Minimax omdat volgens de verpakking de WiFi antenne aan de bovenkant zit. Ik heb geen last van problemen met mijn harde schijf. Maar als de Time Machine ook de antenne aan de bovenkant heeft, dan gaat het niet lukken.

Bijdrager
    Damio
    The op 27 augustus 2010

ik zou het eerder andersom doen… de TC op de mac mini, ik vermoed dat de mac mini niet zo warm gaat worden als de TC

Juist wel! De TC hoeft geen rekenkracht te gebruiken en heeft geen processor. Je Mac Mini daarintegen moet wel rekenen en heeft ook een opslagfunctie, net als de TimeCapsule. Daarbij is de Mac Mini een stuk groter (hoogte) en staat er in de gebruikershandleiding van de Mac Mini dat je om technische redenen niet op de Mac Mini mag plaatsen! Maar ik ben het ook met iMacDonalds:

Het is niet echt verstandig om die 2 op elkaar te zetten. Er is vast wel op 1 of andere manier een plekje te maken.

Het idee van Sanjeev is ook wel goed, maar ik denk net als Flatchoo dat de apparaten elkaar gaan beïnvloeden en dat de kwaliteit van beide apparaten achteruit gaat (snelheid).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.