15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    wahibke

Mac Mini Blaast OPGELOST

:D

Bijdrager
    Sentitel

Hoe kom je daarbij? De CPU in mijn MacBook is standaard 60 graden en dan doet deze nog minder dan dat jouw Mac mini doet. Video’s kijken op Youtube gaat via Flash, iets wat de CPU flink gebruikt. Ook GTA en andere games is niet iets waar je Mac helemaal niks voor hoeft te doen, integendeel. Hij zal juist bij die toepassingen gaan blazen. Kortom, niks doen en zo laten. Als je Mac het niet meer aan kan qua temperatuur dan schakelt het zichzelf uit, maar dan moet het zeker tegen de 100 graden zijn, misschien wel meer.

Bijdrager
    coppess

@sentitel, inderdaad. Mijn Mac Mini (late 2012) kan tot 105 graden aan. Ook zou ik het voortaan laten om met een kruimeldief je mac schoon te maken. Gebruik daarvoor liever speciale reinigingslucht.

Bijdrager
    Buzz

Ik zou me er niet zo druk om maken. De ventilatoren mag je best horen tijdens het afspelen van video of het spelen van een spel. Het is een teken dat je Mac mini goed werkt, en niet iets om je zorgen over te maken. Het verschil met de Mac mini van je vriend kan best aan iets kleins liggen. Misschien draaien er bij jou meer processen op de achtergrond. Heb je al eens in Activity Monitor en Console gekeken? Of je speelt de video af op een scherm met hogere resolutie? Of de omgevingstemperatuur is bij jou hoger, waardoor de werking van de fans minder effectief is. Als je het echt niet vertrouwd kan je hem natuurlijk altijd laten nakijken.

Bijdrager
    Ostinato

Vergeet ook niet dat het nogal warm is momenteel. Je Mini heeft het zwaar.

Bijdrager
    wahibke

Op de video is te horen hoe hard mijn mac blaast

Blaast

Deze apps stonden open Skype en Youtube de temperatuur is dan 107 graden
    Is dit normaal?

Bijdrager
    Buzz

Nee, dat lijkt me toch niet normaal. Boven de 90-105 graden, afhankelijk van de CPU, hoort de Mac zichzelf volgens mij zo’n beetje uit te schakelen. Heb je dat al eens gehad? Waar lees je die temperatuur mee af? Zie je in Activity Monitor, als je op CPU sorteert, nog andere processen die veel gebruiken?

Bijdrager
    Ostinato

Ik heb het wel eens met mijn iMac gehad. De oplossing was: de stroom eraf halen (stekker eruit), minuutje of 10 laten staan en dan weer aansluiten.

Bijdrager
    Jeah

Is het een idee om je ‘mini’ te herstarten?

Bijdrager
    Facundo

Het scheelt -zeker met dit weer- ook heel veel hoe je je mini hebt opgesteld. Zet er geen dingen (HD, etc.) op of onder en zorg dat de mini zo vrij mogelijk staat en zéker niet in een afgesloten kast. De ondergrond moet vlak zijn. Zèlf heb ik in het plankje, waarop de mini staat, een gat gezaagd en dat scheelde flink in de temperatuur.

Bijdrager
    IGBA

107 graden is hoe dan ook veel te hoog (als Celsius wordt bedoeld reminste). Wat zegt de vorige eigenaar ervan?

Bijdrager
    computer space

Video kijken op Youtube is ook een ramp. Flash is een enorme processor-hog. Sla de video eens op met keepvid.com en speel m af in XBMC die hardwareversnelling heeft. Ik hoor de fans daar nooit in bij video (zelfde mac).

Bijdrager
    wahibke

Beste,

Ik ben naar Apple gegaan. Er zat volgens hun een fout in de Mac. Meer wouden ze daar niet over zeggen. Meteen een nieuwe gehad, en ik hoorde een verschil.:)

Bijdrager
    Yost

Was het een nieuwe Mini, dan? In je eerste post had je het over een 2011 model…

Bijdrager
    wahibke

Nee een nieuw 2011 model:D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.