12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

Mac Mini autostart

Hoe kun je een Mac instellen zodat, wanneer de voeding wordt aangesloten, de Mac automatisch aangaat? Onze Mac Mini wordt namelijk ingebouwd en de mogelijkheid om bij de powerknop te komen wordt dus onmogelijk.

Bijdrager
    jgmkoster

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat het het makkelijks is om de Mac te laten sluimeren……

Bijdrager
    KarelWillem

Laten sluimeren als er geen stroom op staat zal wat lastig worden.:lol:

Bijdrager
    jesper211232

kan je dan wel goed bij de voeding als die word ingebouwd?
    en usb sticks en SD kaartjes hoe wil je die erin doen?

Bijdrager
    JapserP
    jgmkoster op 10 mei 2012

Weet niet op welke OS X jouw Mac draait, maar in Lion is dat verandert naar het opnieuw opstarten in het geval de computer vastloopt.

Bijdrager
    JapserP
    jesper211232 op 10 mei 2012

kan je dan wel goed bij de voeding als die word ingebouwd?

en usb sticks en SD kaartjes hoe wil je die erin doen?

Ten eerste, dat is niet wat ik in dit topic vraag en als je iets inbouwt lijkt het me logisch dat dat niet van toepassing is…

Bijdrager
    1984
    JapserP op 10 mei 2012

Ten eerste, dat is niet wat ik in dit topic vraag en als je iets inbouwt lijkt het me logisch dat dat niet van toepassing is…

Ik heb de Macmini in een kast staan , Ik kan heel onhandig bij de powerknop komen, Maar om bij de powerknop te komen onmogelijk maken lijkt mij nu niet zo verstandig.

Bijdrager
    iTV

als je een Ipad hebt of een iPhone hebt dan kun je mogelijk je mac mini zo instellen dat hij aangaat met een WOL paketje. je moet dan wel in het zelfde netwerk zitten natuurlijk. google even wand bij mijn mini werkt wol niet maar mogelijk bij die van jou wel?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

@ JapserP

Op een Macmini5,1…

Daarnaast kan je bijvoorbeeld instellen dat de computer elke dag om 07.00 aan moet gaan (mocht hij uit staan). Kijk daarvoor bij Schema.

Redelijk off-topic; maar je pleegt een economische delict en minstens 1 fiscaal delict op je website… Misschien handig om naar te kijken.

Bijdrager
    arri

ik heb voor een installatie (expositie van 3 maanden) ooit de instructies achtergelaten dat de museum-medewerkers alleen de stekker er ’s ochtends in hoefde te doen en ’s avonds weer uit te trekken.

Dat werkte toen opzich prima, maar zou ik in ‘normale’ gevallen nooit aanraden, helemaal niet als je langer hoopt te doen dan de bovengenoemde 3 maanden met je hardeschijf/machine.

@JapserP: Was het alleen jouw bedoeling om hem AAN te zetten mbv stekken? Of ook UIT? Want vooral het op die manier uitzetten is erg slecht voor je HD, niet zozeer voor de fysieke hardeschijf, maar wel voor het filesystem. Maar misschien is dat dus niet van toepassing..

Ik heb ook een aantal keer machines ingebouwd, waaronder recent een mac-mini. Zowel bij die mini, als eerder een iMac G5 en een intel iMac was het heel eenvoudig om met een kleine mod de powerknop te ‘verlengen’ zoals hier:

Foto komt van deze site. Zie daar evt. voor meer info.

Verder werkt het eerste antwoord (@jgmkoster) al jaren prima voor mij. Maar vergeet niet dat zo’n setting verdwenen is als je een PRAM-zap hebt uitgevoerd…

Ook werkt WOL al jaren prima in mijn geval.

En @ITV: Niet zo gek dat WOL bij jou niet werkt.. WOL staat voor Wake On Lan en kan als zodanig alleen computers die ‘slapen’ weer ‘wakker’ maken. Het kan dus geen computers opstarten.

Bijdrager
    bitsflew

Ik heb door de jaren heen heel wat Mac-mini’s in musea geplaatst.

De methode van automatisch opstarten na een stroomstoring met een “Zet elke dag aan” schema werkt prima in de praktijk. Dat laatste is meer een extra voorzorgsmaatregel voor het geval iemand de computer handmatig uitzet want “opstarten na een stroomstoring” werkt alleen als de computer aanstaat.

Power Manager is de meest elegante methode, daarmee kun je complexe aan/uit schema’s definiëren er is zelfs een gratis app waarmee je dat kunt doen via een iOS device.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.