8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rene.derksen

Mac Mini automatisch starten

Dag Allemaal,

Ik heb een Mac Mini van 2011, geïnstalleerd zijn Mavericks en Windows 8.1 via bootcamp. De Mac gaat hoofdzakelijk windows draaien, is ingesteld als het standaard besturingssysteem (rede, deze tweedehands is vele malen goedkoper dan een windowsbak met dezelfde specs en vooral: formaat!)

Nou gaat het straks, doordat de mac ingebouwd gaat worden, bijzonder lastig worden om de aan/uit knop te gebruiken. Ik heb de opties in beide os’en al gevonden om de mac te starten na stroomuitval, echter wil ik hem ook laten starten zodra de mac nieuwe spanning krijgt.

Windows wordt dus netjes afgesloten,
    stekker gaat uit het stopcontact,
    een dag later heb ik het apparaat weer nodig,
    stekker gaat in het stopcontact,
    Opstarten maar!

Iemand een optie of idee? tijdschema’s zijn geen optie…

Bedankt!!

Bijdrager
    computer space

Bij PC-bakken doe je de condensator truc. Misschien kan dat ook op een mini?

Bijdrager
    rene.derksen

Ik moet u allen verontschuldigen…. Een nieuwe test heeft uitgewezen dat de genoemde optie wel degelijk werkt….. Entschuldigung!

Mag gesloten / verwijderd worden…

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik moet u allen verontschuldigen…. Een nieuwe test heeft uitgewezen dat de genoemde optie wel degelijk werkt….. Entschuldigung!

Mag gesloten / verwijderd worden…

Dat is logisch want de Mac kan geen onderscheid maken tussen een daadwerkelijke stroomuitval en de stekker die er uit wordt getrokken…:)
    Maar waarom wil je (behalve dan tijdens een onweersbui of bij langdurige afwezigheid) ├╝berhaupt de stekker er uit trekken als je hem een dag later weer gaat gebruiken? Veel handiger is dan om de Mac gewoon steeds in de sluimerstand te laten vallen. Dat is niet slecht voor de Mac en ook niet voor OS-X. (Of dat ook voor Windows 8 geldt weet ik niet)

Bijdrager
    hokkie

Misschien heeft hij een “drive-in” show en wil dan een Mini gebruiken met zijn mengpanelen/dj-gear. Vervolgens heeft hij zijn spul netjes weggewerkt en dan is dit een uitkomst…

Zomaar een idee, maar kan nog zat andere bedenken.

Bijdrager
    rene.derksen

Ik was in het begin in de veronderstelling dat de mac wel weet of die netjes uit gezet is (en dus in het tijdelijk geheugen is geregistreerd) of dat plotseling de stekker eruit is gegaan. Maar blijkbaar was ik met de eerste test te snel met de stekker terug steken o.i.d.

Voor de geintresseerden, het gaat niet om dj-gear maar om een proffesionele lichtregie tafel, op basis van een computer systeem. Voordeel is nu de kracht van een mac, een schone installatie windows, en enkel dat stukje software wat ik gebruik. De mac wordt uiteindelijk weggewerkt in een flightcase, waadoor het lijkt alsof je een normale console hebt.

Toch bedankt..!

Bijdrager
    hokkie

Haha, goeie gok;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.