7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    69pieter

Mac Mini als server

Kan ik een Mac mini met omschrijving als: Mac mini 2011 met 256 SSD, 2GB geheugen en Intel Core i5 processor ook als server gebruiken of heb ik daar andere andere specs voor nodig?

Bijdrager
    trabant

Zelfs voor OSX Server 4 (Yosemite) voldoet die Mini aan de systeemeisen, maar verwacht er niet teveel van: 2 GB werkgeheugen is wel wat krap. Overweeg om minimaal één van de twee 1 GB reepjes vervangen door een van 8GB. (204-pin PC-10600 (1333 MHz) DDR3 SO-DIMM)
    Dat is een vrij simpele ingreep die je bij behoefte ook na het installeren van de serversoftware kunt doen.

Bijdrager
    69pieter

Bedankt voor de reactie!

Inmiddels heb ik een andere mini op het oog.

Mac Mini (mid 2010):
    Processor: 2,4 GHz Intel Core 2 DUO
    Geheugen: 8 GB 1067 MHz DDR3
    Videokaart: NVIDIA GeForce 320M 265 MB
    320 GB Harde schijf.

Kan ik hier wat mee als server. Is de harde schijf te vervangen door een grotere en kan je bij deze mini
    evt. een schijf bijsteken?

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zou je dat in godsnaam doen..

Die 2011 machine heeft een vele snellere/betere processor + er zit al een SSD schijf in. Het enige dat je moet doen is meer RAM geheugen kopen want waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dat zelf in een ander machine gebruikt. Hij heeft die Mac mini echt niet gebruikt met 2GB geheugen.

De machine die je nu op het oog hebt is ouder, heeft een relatief trage processor – geen SSD schijf en ook nog eens minder snel RAM geheugen ( 1067 speed tegenover 1333 ).
    Wanneer je een schijf wilt vervangen in je Mac mini moet hij helemaal uit elkaar, wanneer je alleen maar RAM wilt upgraden hoef je alleen maar aan de onderkant de deksel te openen.

Als je gaat hosten dan is het van belang dat je snelheid in je machine hebt + de toegang tot het internet met snel zijn.

Bijdrager
    Brombeer

Die 2010 heeft wel een optische drive, als het niet de serverversie is. En hij werkt nog met 10.6, zodat je nog PPC-programma’s kunt draaien. Dat kàn van voordeel zijn.
    Maar een DVD-drive is extern aan te sluiten en als je geen oude softwarewensen hebt, zou ik naar Shmoo luisteren.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    69pieter

Bedankt voor de reacties.
    Ik wil de mini meer als thuis server gebruiken en niet gaan hosten.

Bijdrager
    HJR

mini’s als servers is niet zo’n goed idee.
    dit is m’n tweede mini die kapot is gegaan.

ik denk zelf aan de voeding. aan, wel led, geen gong, geen beeld….
    een eerdere mac mini heeft hetzelfde gehad.

als het de voeding niet is, is het het moederbord en dat is knetterduur.

bij mij gaat het om een mac mini server 2011 editie met core i7 quadcore en 16GB memory en SSD.

rap ding, maar laptop componenten zijn niet geschikt voor 24×7.

baal er wel van dat osx niet meer is te gebruiken als server.
    vdi’s op basis van osx is bestwel gaaf, alleen gaat niet….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.