4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bmw_524td

Mac Mini accepteert harde schijf niet

Ik heb hier een Mac Mini (model A1176) waar een 80gb harde schijf in zit en OSX 10.7.5 op geinstalleerd is, welke ik wil vervangen door een grotere (500Gb) schijf.

Nu heb ik de harde schijf vervangen en dacht ik een nieuwe verse installatie te doen op de grotere harde schijf.
    Nu start de Mini wel op, maar dan krijg ik in beeld een map met een kruis erdoor, met OS 10.7.5
    Wanneer ik de installatieDVD’s (10.6.x) van me macbook erbij pak en probeer te installeren, zegt deze dat het niet geinstalleerd kan worden en dan kom ik terecht in een soort van opstartscherm, waarschijnlijk van de DVD zelf, waar ik dus bepaalde programma’s kan draaien.

Wanneer ik de DVD van OSX 10.7.5 wil installaren, komt deze niet eens in het installatiemenu, maar krijg ik de kruis door de map.
    Als ik daarna de Mini uit doe en weer aandoen spuugt die de DVD eruit en kom ik wederom uit op het mapje met de kruis.

Graag enig advies hiermee, gezien ik al circa 3 weken af en toe ermee bezig ben en ik niet meer weet waar ik het moet zoeken.

Bijdrager
    TheBigZ

http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-2-duo-1.83-specs.html

Ik zou eerst een USB stick maken van de Lion installer en daarvan opstarten. DVDs van je MacBook gaan niet werken.

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Dan wis je eerst de harde schijf, en formatteer je naar Mac OS Uitgebreid (Journaled), mbv Schijfhulpprogramma uit het menu.

Daarna kun je OS X installeren op de interne schijf.

Bijdrager
    Nicci1964

Een methode wat ik hier al vaker gelezen heb is om eerst met behulp van carbon copy cloner een 1 op 1 kopie te maken van de oude schijf naar de nieuwe schijf. Dan de schijven omwisselen en opstarten van de nieuwe schijf.

Bijdrager
    bmw_524td

Beide methoden geprobeerd, beiden zijn niet gelukt.
    Op een gegeven moment kreeg ik ook als opstartschijf een ” EFI Boot”?

Op zolder tegen een versie van OS X 10.6.3 aangelopen. Deze heeft die wel gepakt en heb ik geinstalleerd.

Bedankt voor het meedenken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.