7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    HaroldGTV

mac mini aansturen vanuit macbook pro

Ik heb een vraagje over schermdeling.

Ik werk op een macbook pro.. En heb onder me tv een mac mini staan.

Nou wil ik via schermdeling op de mac mini komen. Dus op de mini heb ik systeemvoorkeuren – delen – schermdeling

aangevinkt.

Nu zie ik hem ook op de Macbook Pro. Maar als ik wil inloggen zegt hij dat me wachtwoord verkeerd is.

Nu kan ik alleen inloggen met toestemming vragen. (dat werk wel) maar dat zou betekenen dat ik alsnog een toetsenbord moet hebben aangesloten. Ik wil gewoon automatisch kunnen inloggen.

Nu heb ik onder delen op de mini. dan schermdeling.–> computerinstellingen. beide opties aangevinkt.

1) iedereen mag toestemming vragen
    2) vnc viewers kunnen het scherm beheren. met het volgende wachtwoord. daar heb ik een wachtwoord voor ingevuld.

maar als ik dan op me macbook probeer in te loggen.. zegt hij dat het wachtwoord verkeerd is.

Terwijl het wachtwoord zeker overeenkomt.. Weet iemand hoe dit kan ?

of een andere oplossing zodat ik me mini zo kan overnemen.. zonder een toetstenbord nodig te hebben.

Bijdrager
    iDephazer

kan met remote desktop, erg makkelijk

Bijdrager
    stel maar

heb je ook de juist naam ingevuld?

Bijdrager
    Brambo1978

Heb het net geprobeerd en het ging erg makkelijk toen ik mijn wachtwoord invoerde!

Bijdrager
    HaroldGTV

Ik krijg het maar niet voor mekaar..

Ik moet toestemming blijven geven.. Dus dan alsnog een toetsenbord en muis gebruiken van de mini..

Waar kan ik nou precies instellen dat ik vanaf me macbook Pro geen toestemming nodig heb. Maar gewoon direct kan overnemen..

Ik stel wel een wachtwoord in bij vnc wachtwoord.. maar die herkend hij niet als ik hem invoer op me macbook pro.

En kan ik gewoon als user.. de account naam invoeren die ik op me macbook pro in gebruik heb ?

Bedankt voor jullie hulp alvast.

Bijdrager
    HaroldGTV

Ok.. vreemd.. hahaha..

nu werkt het wel.. alleen moet ik steeds 2 x inloggen.. de 1ste x zegt hij dus dat of de user of de pass niet goed is.. 2 x inloggen gaat hij er zo in..

nou ja.. het werkt iig..

Mocht iemand hier nog idee├źn over hebben ? waarom de 1ste x inloggen niet wil lukken ? Graag….

Alvast bedankt.

Bijdrager
    HaroldGTV

Ok.. ik weet het.. ik praat tegen mezelf.. :D

Maar weet iemand of ik mijn Mac mini uit de sluimerstand kan halen, via schermdeling op mijn macbook pro. (WLAN)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.