8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KuikS

Mac Mini aansluiten op TV en 2e scherm maar welke KABEL ??

Hallo ik wil een mac mini aanschaffen en deze als mediaset/player gaan gebruiken icm plex. De mini zal in TV meubel geplaatst worden, wired gekoppeld aan mijn TimeCapsule en met HDMI naar TV. Eigenlijk wil ik ook de mini gaan gebruiken als PC aangezien ik niet meer doe dan downloaden, muziek, mail en internet. Het zou mooi zijn als ik er een tweede scherm op kan aansluiten. Echter is mijn keukentafel zo’n 4 meter verderop en ik wil geen kabels over de vloer.

Mijn vraag; welke kabel moet ik gebruiken om door de muur / plafond te trekken zodat ik deze vanaf mini naar keuken tafel kan krijgen? Heb reeds al een duo UTP/Coax van de meterkast naar TV meubel getrokken? Wie kan mij adviseren…
    Vast bedankt.
    Sjoerd

Bijdrager
    Melbuuln

Voor beeldweergave heb je HDMI of Thunderbolt nodig.
    Je zou de tv aan kunnen sluiten via een Thunderbolt>HDMI kabel en de 2e scherm via HDMI.
    De vraag je alleen hoe verwerk je een 5m HDMI-kabel in de muur.

Een andere duurdere alternatief is wireless HDMI.

Bijdrager
    KuikS

ja dat is dus precies waar ik mee aan het stoeien ben…… wireless hdmi ik zal eens kijken!

Bijdrager
    Melbuuln

Je zou een losse HDMI-kabel en HDMI-stekkers kunnen kopen , alleen weet ik niet hoe handig jij bent in solderen van 2x 19 draadjes.

Bijdrager
    madcat

gewoon een ipad erbij kopen voor muziek, internet en email ipv met kabels aan de slag gaan.
    Dan kan je daarmee ook nog eventueel remote mee inloggen op de mini.
    Zeker met de ipad 3 op komst zal de ipad 2 wel zwaar in prijs verlaagd worden. Of je koopt nu nog een ipad 1 voor een prikkie.

Een andere oplossing is de tv via HDMl aansluiten en het andere scherm via tunderbolt.
    dan via bluetooth de muis en keyboard aansluiten.

Bijdrager
    macboy

Misschien een Tip

Koop een ATV en jailbreak hem, dan zet je aTV flash black erop.

En dan kan je PLEX eropzetten, probleem opgelost.

succes

Bijdrager
    KuikS

@madcat: reeds ipad2 en ATV2 in bezit. Tunderbolt is maar t/m 2m beschikbaar! Is deze ook langer te verkrijgen?

@macboy: ik lees veel over jailbreak ATV maar begrijp nog niet geheel hoe moet ik dan de ATV zien? Als subsitute v/d macmini? Deze gaat maar t/m 720p en wil toch wel de max resolutie op mijn TV hebben.

Kortom ik weet wel wat ik wil echter nog steeds zoekende naar de eenvoudigste manier om ook het maximale uit de macmini te halen met bijv het tweede scherm maar die kabel blijft een issue.

Bijdrager
    madcat

ik zou gewoon dat hele 2e beeldscherm vergeten, ga gewoon lekker op de ipad internetten.
    Als je iets op de tv wilt delen kan je via VNC inloggen op de macmini

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.