16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

Mac Mini aansluiten op TV

Ik heb de Samsung LE32R32B en daar op wil ik mijn Mac Mini op aansluiten.
    Er zit aan de achterkant van de TV een ingang voor.

Maar mijn vraag is: wat voor kabeltje heb ik nodig om de Mac Mini aan te sluiten om mijn TV?

Bijdrager
    Superfly

Wat voor MacMini heb je?

Bijdrager
    Superfly

Op de site http://www.apple.com/macmini/accessories.html staat dit:

HDTVs
    Most recent digital high-definition TVs such as LCD, Plasma, DLP rear projection, LCD rear projection, or front projection include one or more high-quality input options:

DVI is an all-digital interface used for both computer displays and TVs. If your TV uses DVI, all you need is a simple DVI cable to connect your Mac mini to the HDTV.
    HDMI is electrically similar to DVI, but has a different physical connector that may include an audio signal. You’ll need a DVI to HDMI adapter, such as the Belkin PureAV HDMI to DVI cable to use these televisions. You may need a seperate audio cable (see below.)
    Mac mini includes a DVI to VGA adapter, useful for HDTVs with analog VGA input. Some TVs call this “RGB” or “PC” input. You’ll need a VGA cable.

Bijdrager
    karf

http://images.apple.com/macmini/images/accessories_hdmicable20060228.jpgMac Mini
    1,66-GHz Intel Core Duo
    512 MB geheugen
    60-GB harde schijf1

Dus ik zou deze kunnen kopen:

Bijdrager
    Superfly
    Bijdrager
    Mr Macintosh

Een kabel dus kopen. Van DVI-naar-HDMI.

Bijdrager
    Superfly

Maar die is wel duur. Misschien bij de mediamarkt kun je een goedkopere vinden.

Bijdrager
    Superfly

Deze!

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=94698B27&nplm=TL952

Het is de XtremeMac XtremeHD HDMI-naar-DVI-kabel.

Deze kun je vinden bij het rijtje Kabels en Docks

Bijdrager
    karf

Ik ga zo naar de Media Markt (koopzondag) en dan koop ik eens DVI -> HDMI

Bijdrager
    Superfly

Mooi. Suc6. Ik ga barbeknoeien!

Bijdrager
    DJ
    ”Superfly”

Wat voor MacMini heb je?

dat hoef je toch niet te weten om antwoord te geven…
    elke mac mini heeft dezelfde dvi-uitgang…

Bijdrager
    karf

Nou die DVI -> HDMI was bij de Media Markt iets duurder dan dat ik had verwacht:P
    Maar toen ik thuis kwam dacht ik ineens aan het snoertje dat van mijn Mac Mini naar mijn computer scherm ging.

Er zit namelijk ook zo’n 15 pin’s ingang achter me TV. Dus heb die gebruikt:D
    Kan ik de HDMI ingang gebruiken voor de Apple TV die ik ga kopen:P

Bijdrager
    karf

Ok twee vragen.

Ik heb hem nu via een VGA aangesloten en heb ook dit snoertje:

Alleen nu hoor ik dus geen geluid.

Ook heb ik een HDMI / DVI.
    Hier doet het het geluid het wel (op een andere poort aangesloten)
    Alleen hier is het beeld niet helemaal OK.

Dus wie weet hoe ik het geluid moet fixen bij VGA of hoe ik het beeld kan fixen bij HDMI / DVI

Bijdrager
    Gene

HDMI/ DVI werkt niet altijd vlekkeloos (protocollen die niet helemaal gelijk lopen), HDMI is eigenlijk in het algemeen een waardeloze verbinding. Als je TV een VGA of DVI ingang heeft, gebruik die dan liever. Waarom het geluid het niet doet is moeilijk te zeggen. Kan je meer vertellen over het merk TV?

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Gène”

HDMI/ DVI werkt niet altijd vlekkeloos (protocollen die niet helemaal gelijk lopen), HDMI is eigenlijk in het algemeen een waardeloze verbinding. Als je TV een VGA of DVI ingang heeft, gebruik die dan liever. Waarom het geluid het niet doet is moeilijk te zeggen. Kan je meer vertellen over het merk TV?

Ja, dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Ik zou ook graag een Mac Mini als mediacenter gaan gebruiken (films vanaf harddisk, HD films en DVD kijken) maar twijfel nog. Ik heb namelijk mijn PowerBook al enkele keren via zo’n DVI naar HDMI kabel aan mijn plasma gehangen en krijg dan nooit een volledig gevuld scherm. Ik zie wel alle scherminfo van de Mac, maar hieromheen blijft een rand van ongeveer 3 to 5cm, waardoor ik dus per saldo een veel kleiner beeld heb dan mijn 43″ TV toelaat.

Is hier iets aan te doen?

Bijdrager
    Beccie

Hey zo’n vraag had ik ook. Ik wil mijn macbook aansluiten aan mijn Samsung LE26R81. Heb ik dan ook gewoon zo’n DVI naar HDMI kabeltje nodig?

Dit zijn trouwens de specs van de aansluitingen:

HDMI –
    Headphone 1
    S-video-ingang 1
    USB 2.0 –

AANSLUITINGEN ACHTERKANT
    HDMI 2
    Composiet, L/R –
    RF Input / PC Input (D-sub) 1/1
    Scart / Component (Y/Pb/Pr) 2/1
    S-Video –
    WISELINK(USB) –
    PC Input (D-sub) 1
    Audio Out, L/R 1
    Optical sound out –
    RS232C (for service only) 1
    Swivel (links 20°/rechts 20°) No

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.