13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijs W

Mac mini aansluiten op een andere monitor

Dag mensen,

Normaalgesproken is de Mac mini van mijn vriend (Theis-Jan) aangesloten op een groot 21″ monitor. Nu wilde ik de mini eens aansluiten op mijn simpele Packard Bell monitor om gegevens over te zenden van m’n iMac G5 naar de Mini. Helaas kreeg ik geen beeld op het scherm, na wat heen-en-weer geloop van huizen en het verlagen van de resolutie zagen we uiteindelijk alleen het login-scherm (dus niet het apple-logo aan het begin), maar helaas verdween het beeld weer (signal out of range) nadat we waren ingelogd.

Hebben jullie enig idee hoe we dit probleem kunnen oplossen?

TJ zou graag zijn Mac mini in de toekomst ook moeiteloos willen aansluiten op andere beeldschermen, zoals die van Marcia..

P.S. TJ is van plan om een TFT-monitor aan te schaffen, heeft iemand tips waarop hij moet letten bij het aanschaffen zodat deze ook op de Mac mini werkt?

De resoluties die het beeldscherm aankan zijn:
    720 x 400 @ 70 Hz
    640 x 480 @ 60 Hz / 85 Hz
    800 x 600 @ 60 Hz / 75 / 85 / 100 Hz
    1024 x 768 @ 75 / 85 Hz
    1280 x 1024 @ 60 Hz

Groeten,

Thijs en Theis-Jan

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk probeerde de mini het scherm aan te sturen met de resolutie/frequentie van het grote scherm.

Sluit het grote scherm nog eens aan, verlaag de resolutie en frequentie naar een modus die het andere scherm aankan, en sluit de Mac af, en start hem op als het andere scherm is aangesloten.[/url]

Bijdrager
    Sad

Eerst op de 21 inch inloggen, resolutie omlaag zetten, dan op nieuwe monitor, en inloggen onder dezelfde account als waar je de resolutie omlaag hebt gezet.

Bijdrager
    computer space

Moet je denk ik toch een keer inloggen op een monitor die alles aan kan en dan daar een lage resolutie/refreshrate kiezen. Die packard bell is dan trouwens wel een heel oud beestje. Een beetje VGA monitor vertelt de computer wat ie maximaal kan verwerken.

Bijdrager
    Sachin
    ”Thijs

Hebben jullie enig idee hoe we dit probleem kunnen oplossen?

Deze vraag is zojuist beantwoord door drie andere. Dus dat probleem is opgelost neem ik aan:)

”Thijs

P.S. TJ is van plan om een TFT-monitor aan te schaffen, heeft iemand tips waarop hij moet letten bij het aanschaffen zodat deze ook op de Mac mini werkt?

Responsietijd van 16 of lager
    Contrastratio van 400:1 of hoger
    DVI aansluiting is heel belangrijk! Veel goedkope TFT’s worden verkocht met een gewone VGA aansluiting. Het is dom om een TFT scherm analoog aan te sluiten (maar dat is blijkbaar goedkoper te fabriceren).
    Resolutie is geen probleem:
    15″: 1024×768
    17 – 19″: 1280×1024
    20″: 1600×1200

Mac mini kan dat allemaal moeiteloos aan. Ook breedbeeld is geen probleem maar die starten vaak pas vanaf 20″ en zijn erg duurd.

Bijdrager
    computer space

Met al die snelle gasten hier, moet er eigenlijk een lampje gaan branden als er al iemand zit te typen :P
    Ik had op reageer geklikt met een leeg topic, ben je toch 3e!

Bijdrager
    jopie huizinga

En Thijs W, welkom op dit forum!

Bijdrager
    HSL

als je met shift ingedrukt opstart kom je in de veilige modus en dan kan je ook de resolutie aanpassen en opnieuw opstarten.

HS-L

Bijdrager
    RuudBerg

en een macmini aansluiten op een 32inch philips lcdtv met dvi-i , behoort dat ook tot de mogelijkheden van de macmini?:roll:

Bijdrager
    Dennis101

Moet kunnen, mijn broer heeft zijn macmini ook aan een lcd tv aangesloten en dat werkt prima.

Dennis B.

Bijdrager
    macsucces

Blijf toch problemen houden, macmini aangesloten aan een LG tv, alleen via veilige modus kan ik beeldscherm resolutie verlagen.

Daarna weer opstarten en macmini blijft teruggaan naar oude beeldscherm resolutie, gevolg strepen.

Wie o wie weet de oplossing????

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat je een combinatie hebt van een niet al te beste VGA controller in je LG tv (die dus blijkbaar geen enkel normaal signaal eet) en de ietwat eigenwijze houding van OS X t.o.v. het datasignaal over VGA mbt tot beschikbare resoluties en kleurprofielen. Probeer de resolutie ook eens in te stellen als root gebruiker, misschien scheelt dat. Ik heb vaak bij het wijzigen van resolutie dat ik ook het idee heb dat ik het 10 keer moet instellen voordat OS X het echt onthoudt ook voor tijdens het opstarten.

Bijdrager
    Deskman

Wat een hoop eerste-postjes alhier. Welkom allemaal. Of zitten jullie allemaal achter dezelfde mini? (dan nog welkom hoor)

Hoe dan ook: interessant leesvoer over de mogelijkheden en prestaties van de mini: http://www.macintouch.com/macmini/review.html

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.