11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    QSD

Mac Mini aan iMac 27" aansluiten.

Prettige paasmaandag Appleliefhebbers,

Ik heb een vraagje voor jullie.

Ik ben aan het kijken om mijn iMac 2011 te verjongen en zou eventueel een Mac Mini kopen.  Ik kan de Mac Mini aansluiten aan mijn iMac omdat de iMac als monitor kan gebruikt worden voor de Mini.  Maar kan ik dan ook aan de gegevens op de HD van de iMac ?

Hoe werkt dat precies ?

Bedankt.

Quinten

Bijdrager
    TheBigZ

Als je de iMac in Target Display Mode gebruikt, functioneert de rest van de iMac nog steeds. Dwz je kunt (via het netwerk) bij de gegevens op de harde schijf in de iMac.

Zie voor meer info:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

Bijdrager
    QSD

OK, bedankt.

Daarmee weet ik genoeg, ik wens rond mijn iMac geen bijkomende apparatuur te zetten, daarom speciaal dat ik een iMac heb gekocht indertijd.  Mooi opgeruimd bureau.  Die Mac Mini was een ideetje van mij maar blijkt niet de juiste te zijn blijkbaar.

Ik zal maar naar mijn appledealer gaan en vragen dat ie mijn iMac van een 2 TB SSD voorziet.  Dan gaat ie weer rap genoeg zijn en heb ik overschot naar de toekomst toe voor bijkomende gegevens ook.

Bijdrager
    TheBigZ

QSD op 22 april 2019 om 17:59
    Ik zal maar naar mijn appledealer gaan en vragen dat ie mijn iMac van een 2 TB SSD voorziet.

Of je laat iemand bij je aan huis langskomen: 2TB SSD plaatsen

Bijdrager
    TheBigZ

Die Mac Mini was een ideetje van mij maar blijkt niet de juiste te zijn blijkbaar.

Wat bedoel je met ‘niet de juiste’? Het enige wat je extra nodig hebt, is de USB-C naar TB2 adapter van Apple aan je nieuwe Mac mini. En een Thunderbolt kabel. (Samen €90)

Bijdrager
    QSD

<p class=”cite”>TheBigZ op 22 april 2019 om 18:17</p>

Die Mac Mini was een ideetje van mij maar blijkt niet de juiste te zijn blijkbaar.

Wat bedoel je met ‘niet de juiste’? Het enige wat je extra nodig hebt, is de USB-C naar TB2 adapter van Apple aan je nieuwe Mac mini. En een Thunderbolt kabel. (Samen €90)

Aja, is toch nog zo geen slecht idee.  De Mac Mini zal hoedanook altijd sneller zijn dan mijn geupgrade iMac wegens jongere processoren.  Moet ik toch nog eens goed over nadenken…  Haha, ik ga nog wat wachten om mijn iMac te upgraden en deze weg nog eens bekijken.  Bedankt voor de tip, BigZ !

Moderator
    Night

Je hebt zelfs een speciale beugel om de Mini achterop je iMac te plaatsen.

Ook zijn er oplossingen om de Mini onder de voet van de iMac te plaatsen (zelfs met extra poorten).

Bijdrager
    QSD

Wordt de Mini dan niet té warm ?  Ik verwonder mij er steeds aan hoe heet de achterkant van mijn iMac kan worden.  Dus de Mini daartegen, is dat wel goed ?  Een monitor wordt toch nooit zo warm ?

Moderator
    Night

Bij mij wordt de beugel echt niet warm. Bovendien stijgt de warmte gewoon omhoog de vrije ruimte in.

Bijdrager
    Gadget

Een iMac van 2011 wordt niet meer ondersteund door macOS Mojave, of latere versies.

iets om rekening mee te houden bij deze investering.

Bijdrager
    Bonte

Ben nu toch op 1 locatie overgestapt naar een Mac mini met een speciale VESA-beugel zodat ik ‘m op een monitor kan vastmaken, ben wel tevreden met die setup al hoop ik toch dat ze die grafische kaart eens deftig upgraden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.