9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    j.breidenbach

mac mini

Ik ben van plan een mac mini aan te schaffen
    Welk beeldscherm kan ik hierbij het beste aanschaffen.
    Eeen Apple beeldscherm is te duur

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

elk scherm…
    heb hier een 19″ FLATRON L1915S staan. Een jaar geleden waren die €299,- En is voor mij heerlijk. Maar wat voor een soort scherm wil je?
    Dit is trouwens ook een mooi scherm. Kan precies je mac mini onder staan. Is wel vrij duur vergeleken met normale schermen:

Bijdrager
    mvdenberg

Voor een beeldscherm kun je het beste zelf even in de winkel kijken (mediamarkt o.i.d.): je kunt kiezen uit breedbeeldschermen en ‘gewone’ schermen. Waar je goed op moet letten is de resolutie van het scherm. Je kunt ook kiezen uit gewone schermen, of schermen met een glanslaag. De laatste hebben een warmere kleur, maar spiegelen.

Ik weet niet welke mac mini je gaat kopen (nieuw / tweedehands) maar de huidige mac mini lijn is verouderd: uit mijn hoofd zijn ze 1 jaar geleden voor het laatst geupdate. Vanavond is er een keynote: gebruikelijk is dat er nieuwe producten komen / aanpassingen aan de huidige producten. Het zou zo maar kunnen dat de huidige mac mini’s ook worden geupdate.

Bijdrager
    PietjePuk

Sowieso voor een breedbeeldscherm gaan. Die zijn in de praktijk veel nuttiger dan bvb een conventioneel 19″ scherm met resolutie 1280×1024. Mijn ouders gebruiken hier thuis zo’n scherm, komende van een 17″ scherm en die 2″ erbij zorgt gewoon voor een groter venster maar echt meer kan je er niet op kwijt. Op een breedbeeldscherm is dit anders naar mijn gevoel.

Bijdrager
    computer space

En bedenk dat een iMac een luxe macmini is met betere/grotere HD en ook in feite een goede beelschermdeal bevat.

Bijdrager
    chatsmit

Ik heb zelf ook georienteerd op een scherm voor een mac mini en kwam op de HP 19″ widescreen uit, die rond de 230 euro kost.

Waarom:
    – de prijs
    – mooi simpel strak design zonder toeters en bellen
    – DVI aansluiting, digitale aansluiting op mac mini
    – breedbeeld (resolutie 1440 x 900)

Maar ik heb uiteindelijk geen mac mini maar een iMac gekocht, vanwege de betere prestaties van een iMac… Als misschien vandaag een upgrade van de mini komt, met een 64 bit intel 2 duo core processor, concurreert zo’n mini weer goed met een iMac.

Bijdrager
    Burp

Bij een mac hoort nou eenmaal een breedbeeld scherm, ik ben zelf wel gecharmeerd van het nieuwste samsung 27 inch scherm, verwachte prijs 1000 euro. Zeg maar de prijs van een volledige mm niet echt duur dus. En als je de mm op de achterkant plakt is het net een iMac:lol:

Bijdrager
    nouky
    ”chatsmit”

Ik heb zelf ook georienteerd op een scherm voor een mac mini en kwam op de HP 19″ widescreen uit, die rond de 230 euro kost.

deze heb ik ook aan mijn mini hangen en ik vind het helemaal top.
    tegenwoordig zo rond de € 200,- te kopen bij verschillende zaken

Bijdrager
    RiFF

Dat is inderdaad een mooi scherm. De Samsung 19″ widescreen is ook aan te raden!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.