8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    SGTV

Mac Mini 2014 hangt vast bij het partitioneren van schijf

Hallo,

Ik heb een Mac Mini 2014 en ik had mijn schijf gepartitioneerd voor Windows zodat ik Windows Only applicaties kon runnen. Toen besloot ik om Windows eraf te halen, omdat ik een clean install van Windows wou doen (Dual-Boot). Dit alles heb ik netjes via Bootcamp gedaan en het ging prima. Tot dat ik Windows opnieuw wou installeren. Ik doe dit alweer via Bootcamp en het gaat prima tot dat hij bij het punt komt om de schijf te partitionneren. Hij vult de bar automatisch en blijft daarop hangen. Ik heb mijn Mac al eens herstart en ook Bootcamp al eens geforceerd stop gezet. Helaas werkte dit niet. Zou iemand weten wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb niet zo veel ervaring met Boot Camp, maar heb het idee dat er nu misschien een partitie te veel op staat.
    Even helemaal opnieuw beginnen met die schijf?

Bijdrager
    SGTV

Ok, dankje ik zal het proberen.

Bijdrager
    Moriarty

Vandaag hetzelfde gehad met een schijf in een iMac.

Hier bleek achteraf na een scan met met Smart Utility dat er meer dan 1200 kapotte clusters op de disk te vinden waren, einde verhaal voor de harddisk dus.

Wellicht eens kijken hoe het met je harddisk gaat?

Bijdrager
    SGTV

Dat zal ik doen.
    Bedankt voor de hulp.

Moderator
    Night

Ik zou ook eerst weer één partitie maken van je HDD en dán pas via Bootcamp een Windows partitie aan laten maken.

Bijdrager
    SGTV

Een vraag, hoe kan ik mijn partities checken en weer 1 maken?

Bijdrager
    Brombeer

Opstarten vanaf de recoverypartitie of vanaf een usb-stick en dan het hulpprogramma Disk Utility

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.