10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    loekiedeleeuw

MAC mini 2011 extra geheugen

Hallo,

Zojuist Corsair geheugen (8GB (2X4GB) DDR3 SODIMM Memory, 1333MHz) in mijn nieuwe MAC mini 2011 geplaatst.

http://www.corsair.com/cmso8gx3m2a1333c9.html

Bij het opstarten gaan de alarmbellen direct rinkelen. Het oude geheugen teruggeplaatst, en hij start week zonder problemen op.

Heb ik het verkeerde geheugen gekocht?

Bijdrager
    stavos

Theoretisch lijkt het wel te kloppen:

Maar als het in de praktijk niet werkt… Heb je het geheugen zelf uitgezocht, of heeft een verkoper advies gegeven? Kun je het geheugen omruilen?

Moderator
    unSOUND

Is het toevallig van de VSR serie ? Die heeft in het verleden wel vaker compatibiliteits-problemen gehad. Maar het kan ook gewoon een fout setje zijn geweest.

Bijdrager
    1984

This 8.0GB OWC Memory Upgrade is compatible with… Klik

Bijdrager
    mymac

Hmm vreemd. Ik heb (zoals altijd eigenlijk) Kingston geheugen voor m’n Macs. Ook voor mijn Mid 2011 Mac mini… Werkt gewoon. Je hebt het wel helemaal goed erin geklikt? Dat deed ik de vorige keer bij m’n iMac ook niet helemaal goed namelijk, terwijl ik dat wel dacht.

Bijdrager
    Appellover

Het model van mei 2011,met cd drive,gebruikt 1066 Mhz.Het laatste model Mini is wel 1333 Mhz.

Bijdrager
    Melbuuln

Het geheugen zou moeten werken want ik hem sinds woensdag het zelfde Corsair geheugen in mijn nieuwe Mac mini 2011 (i5 2,3GHZ).
    Heb het geheugen gekocht bij Alternate , http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_SO-DIMM_DDR3/Corsair/8_GB_DDR3-1333_Kit/482502/?baseId=697160

De mogelijkheid bestaat dat 1 module defect is !

Bijdrager
    SunKeeper

Dus terug naar de winkel ermee.:smile:

Bijdrager
    loekiedeleeuw

Bedankt voor de reacties!

Heb het setje teruggestuurd. Vervolgens bij een andere winkel een identiek setje besteld. Als het nu weer niet werkt weet ik in ieder geval dat het niet aan het geheugen ligt.

Houd jullie op de hoogte.

Bijdrager
    Beech

En, doet ie ’t ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.