9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

Mac Mini (2010) + Magic Trackpad is geen Expose, Spaces, Hot Corners

Vorige week een nieuwe Mac Mini gekocht met daarbij een toetsenbord en magic trackpad. De Mac is zo ingesteld dat via hot corners Expose, Spaces, Toon bureaublad en Screensaver geactiveerd kunnen worden.

De trackpad staat ook ingesteld om drie en vier vinger swipes te kunnen uitvoeren. (vier vinger swipe is voor expose)

Het gebeurd regelmatig dat opeens drie en vier vinger swipes niet meer werken, daarnaast werken ook de hot corners dan niet meer. Het is zelfs helemaal onmogelijk om bijvoorbeeld expose te starten. Dit lukt helemaal niet meer (niet via het toetsenbord, trackpad, ook niet via het icoon in de map hulpprogramma’s)

Opnieuw opstarten verhelpt het probleem

Ik draai de laatste versie OS X 10.6.4, alle updates voor trackpads, toetsenborden et cetera zijn ook geïnstalleerd.

Bijdrager
    stefimke

Heb dezelfde setup maar heb dit fenomeen nog niet ervaren…

Bijdrager
    R-Flow

Klinkt alsof je Dock niet helemaal goed functioneert. Bijna alles wat je noemt wordt namelijk door Dock.app gereguleerd.

Komt het probleem ook voor op een andere gebruikersnaam? Zo nee probeer dan het bestand com.apple.dock.plist te wissen in ~/Library/Preferences. Je zult dan wel alle Dock voorkeuren opnieuw moeten instellen.

De drie vinger swipe is iets dat volgens mij niet door Dock.app wordt geregeld dus daar heb ik niet echt direct een theorie over. Ik neem aan dat je Mac mini gewoon Mac OS X v10.6.4 op de Install DVD heeft staan? Kan je terug vinden op de DVD zelf.

Bijdrager
    Vodka

Ik ga je suggesties proberen.

Vreemde is dat het probleem opeens ontstaat, maar soms ook opeens is verholpen. Krijg de indruk dat het iets te maken heeft met de screensaver die na x minuten inactiviteit aanspringt.

Bijdrager
    R-Flow

Dat zou het niet mogen zijn. Gebruik je een screen saver van een derde partij die misschien conflicten oplevert? Kan het me haast niet voorstellen dat dat het is, maar wie weet…

Bijdrager
    Vodka

Standaard screensaver die de foto’s uit iPhoto laat zien. Heb de com.apple.dock.plist weggegooid, nu afwachten of het probleem terugkomt.

Bijdrager
    R-Flow

Ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte.:)

Bijdrager
    Vodka

Paar dagen verder nu. Sinds het weggooien van com.apple.dock.plist is het probleem niet teruggekeerd.

Dank voor de hulp, hoop dat het zo blijft

Bijdrager
    R-Flow

Mooi om te horen.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.