13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    dsdude

Mac mini 2 monitors

hoi

Ik heb al wel gezocht hier op het forum van of het kon. Het probleem is dan dat de mac mini niet echt een goede grafische kaart heeft. Maar ik heb al gevonden dat het wel kon. Maar dan was je iets van een 150 euro’s kwijt. Een goedkopere oplossing bestaat die?

ik heb dit gevonden.

Kost 19 euro;

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

Is het beeld dan op de 2 schermen het zelfde? Ik zou graag een beeld willen hebben.

Is er een goedkope oplossing? Aangezien ik ook nog van plan ben op ram aan te schaffen.[/url]

Bijdrager
    mvdenberg

Met zo’n kabel is het beeld op 2 schermen hetzelfde. Het scherm groter maken (verspreiden over 2 monitoren) kan niet op de mac mini.

Bijdrager
    Nikita

Nouja, in zoverre, er bestaat wel een apparaat (weet zo snel niet meer welk merk het was) wat je aansluit op een VGA poort en waar je 2 dezelfde monitoren op kan aansluiten. Dat aparte kastje fopt de Mac dan dat er één heel groot scherm aanhangt. Nadeel is dus dat meldingen en alles die in het midden van het scherm worden geprojecteerd, over twee schermen staan uitgesmeerd…

Bijdrager
    dsdude

http://voice.firefallpro.com/2006/02/mac-mini-dual-monitors-using.html ?

Dit kan handig zijn, Matrox DualHead2Go. Maar ik dacht dat er eventueel een andere oplossing was.

En die is er dus niet?

Bijdrager
    Xigh

Er bestaan sowieso geen goedkope oplossingen hiervoor. De enige oplossing die je kan proberen is kijken of je een videokaart die 2 uitgangen support kan aansluiten op je Macmini en en dan extern bij hebt liggen. Mooi is anders, but it just might work.

Bijdrager
    Nikita

Een externe videokaart…?

Bijdrager
    Xigh

Nee maar dat je de voeding en de bekabeling naar de buitenkant van je macmini laat lopen en hem zo aansluit. Ik weet niet of die aansluitmogelijkheid er uberhaubt is op een macmini though.

Bijdrager
    Nikita

De Mac mini heeft helemaal geen uitbreidingssloten of wat dan ook… Alleen USB en FW poortjes. Kan ook niet anders, in zo’n klein ding.

Bijdrager
    ocramarco
    ”dsdude”

http://voice.firefallpro.com/2006/02/mac-mini-dual-monitors-using.html ?

Dit kan handig zijn, Matrox DualHead2Go. Maar ik dacht dat er eventueel een andere oplossing was.

En die is er dus niet?

Die Matrox is echt geweldig ding, werkt echt lekker.
    Ik heb een hele tijd de windows versie gebruikt.

Bijdrager
    dsdude

Is er dan een verschil tussen de PC en Mac versie?

Bijdrager
    Juch

heb je het artikel al gelezen?

”voice.firefallpro.com/……/”

Simply put, this box acts as a splitter for a VGA signal. It effectively takes one VGA input, and splits each horizontal line in half, and feeds one half to one VGA output, and the other half to the (you guessed it) other VGA output. Unfortunately, according to Matrox, it’s only supported under Windows. Well, I’m happy to say that this jigger works great under OSX too.

Bijdrager
    ocramarco

Er is nu ook een officielemac versie.

Overigens zijn de technische fora echt super van matrox.

Bijdrager
    dsdude

Hmmm, dan ga ik nog eventjes moeten wachten. Aangezien ik toch eerst ram wil hebben.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.