17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    davidgilmour

Mac Mini 1.5 Intel Core Solo krachtig genoeg?

Er zijn diverse leveranciers die voor 369-419 euro een nieuwe Intel Core Solo 1.5 aanbieden.

Ik wil er een kopen die ik als Mediaplayer wil gebruiken en de enige voorwaarde die ik heb is dat deze .mkv x264 720p bestanden goed afspeelt. Ik heb heel even een Core Duo 1.66 gehad en die was krachtig genoeg. Is de 1.5 Core Solo dat ook?

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

ja lijkt me me wel heeft ook wel iets te maken met de hoeveelheid interne RAM of niet..? als die ook aardig is 1 GB bijvoorbeeld is het zeker wel te doen !!

Bijdrager
    Nikita

M’n G4 1,5 GHz i.c.m. 512 MB intern geheugen trok 720p HD nét. Dus een Intel 1,5 GHz moet dat ook wel kunnen. Ik zou alleen de standaard 512 MB die er in de Mac mini zit wel uitbreiden naar minimaal 1 GB, liefst gelijk 2 GB. Hoeft niet veel te kosten, alleen het inbouwen is wat lastig.

Bijdrager
    GoldieLox

De ene 720p HD video is de andere niet! het is erg afhankelijk van de bitrate of die Core Solo dat gaat trekken. Ik zou het in ieder geval niet doen, je hebt al geen power in overvloed met die Core Solo en als dan ook nog blijkt dat sommige files het wel, maar andere ook weer niet doen, dan ga je balen…

Bijdrager
    davidgilmour
    ”GoldieLox”

De ene 720p HD video is de andere niet! het is erg afhankelijk van de bitrate of die Core Solo dat gaat trekken. Ik zou het in ieder geval niet doen, je hebt al geen power in overvloed met die Core Solo en als dan ook nog blijkt dat sommige files het wel, maar andere ook weer niet doen, dan ga je balen…

De HD 720 .mkv x264 films die ik heb zijn meestal tussen de 5.000 en 7.000 kbps. Ik denk dat dat voldoende moet zijn voor de Core Solo. De 1.66 Duo trok het makkelijk, zelfs met dingen op de achtergrond en maar 512 MB. Mijn MacBook 2.0 heeft er uiteraard ook geen problemen mee.

De Core Duo kost echter 619, de Core Solo maar 349… Wereld van verschil.
    Is er iemand hier die een 1.5 solo heeft en een x264 bestand van 6.000 kbps kan testen?

Bijdrager
    Dorkiban

Welke leveranciers bieden deze macmini nog aan dan? Dit zijn nl erg interessante prijzen…

Bijdrager
    Nikita

En incl. BTW? Scheelt namelijk toch 19%…

Eventueel kan je altijd nog de processor upgraden naar zelfs zoveel als een Core2 Duo op 2,33 GHz (MacBidouille heeft dat uitgeprobeerd).

Bijdrager
    1984
    ”davidgilmour”

Ik heb heel even een Core Duo 1.66 gehad en die was krachtig genoeg. Is de 1.5 Core Solo dat ook?

”unSOUND”

De G4 en de CoreSolo ontlopen elkaar niet veel in snelheid, maar wel in prijs. Verder heeft de Core Solo de mogelijkheid om Windows te draaien, en de remote. Als je die laatste 2 dingen belangrijk vind, vergeet dan de G4 gewoon. Als je lichte dingen doet kan een G4 of een Core Solo al voldoende zijn. Wil je echter toch wat stevigere dingen doen is de G4 wellicht geen slim idee, zelfs de Core Solo is dan eigenlijk geen optie, en hou je enkel de Core Duo over.

en daar ben ik het wel mee eens:wink: goedkoop is meestal duurkoop:|

Bijdrager
    VLC

Het werkt uitstekend mits voldoende ram , en ik spreek uit ervaring.

Bij de meeste APR’s zijn ze in de aanbieding zo heeft A-Mac ze voor 369 incl BTW.

:)

Bijdrager
    Nikita

Da’s toch typisch eigelijk, dat de G4 nauwelijks langzamer is dan de Core Solo. Ik bedoel; de Intel heeft een hogere bussnelheid, snellere hardeschijf… Heeft unSOUND allemaal PPC programma’s meegetest op de Intel (dus via Rosetta) en daar een gemiddelde uit getrokken? Ik kan me voorstellen dat ‘ie niet zo onwijs veel sneller is, maar “nauwelijks sneller” lijkt me wat vreemd.

Bijdrager
    1984

Kies het instapmodel met de Solo-processor als je voor weinig geld iLife ’06 wilt gebruiken. Met de Duo-processor beschik je over een ongekend krachtige processor .:wink: prijs&info

Bijdrager
    VLC

Inderdaad de 1,5 Solo is zeker sneller dan een 1,5 G4. Tenminste dat zijn mijn ervaringen.

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    RiFF

Zijn er nog Mac Mini’s voor zo’n lage prijs te koop? Wil er namelijk een voor mijn ouders kopen, en die hebben genoeg aan zo’n Solo!

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Nikita
    ”migel”

wat is het verschil tussen Mac mini: 1,66-GHz (wat ze nu verkopen) en die solo

ik wil een nieuwe kopen en mijn g4 wil ik aan mijn zus geven

Alleen de processor, die is een stuk krachtiger. De 1,66 GHz is namelijk een Core Duo, dus 2x 1,66 GHz en de 1,5 GHz is een Core Solo, dus 1x 1,5 GHz… Vrij groot verschil in vermogen dus :)

Moderator
    unSOUND
    ”Nikita”

Core Duo, dus 2x 1,66 GHz en de 1,5 GHz is een Core Solo, dus 1x 1,5 GHz… Vrij groot verschil in vermogen dus

Mits de software ook gemaakt is om beide cores te kunnen gebruiken, want dat is nog altijd niet vanzelfsprekend.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.