7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    -Japser-

Mac Mini

Hallo,
    Ik weet niet zeker waar ik deze topic moet plaatsen, maar ik dacht dat
    deze het best hier gezet kon worden. Zo niet, verplaats het dan even.

Ik ben van plan om een mac mini aan te schaffen, maar daar komen wel wat
    dingen bij kijken. Ik heb namelijk nog 3 Windows pc’s hier staan. Deze zijn verbonden
    met een netwerk via de router. Kan ik de Mac daar ook op aansluiten? En dan
    de windows pc’s zien etc?
    Verder werkt het allemaal net ietjes anders als windows, maar moet ik een hoop bij
    leren t.o.v. windows? Is er nog eventuele software die ik aan moet schaffen, of wel handig
    is aan te schaffen? Want ik geloof dat office etc van de windows pc’s niet op de Mac kan..

Graag wat hulp,
    Jasper.

Bijdrager
    svan

Dit is een onderwerp waar naar het schijnt al ontelbare threads over lopen… de zoek optie wil wel werken. Kijk hier http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=26375&highlight=mac+netwerk+windows
    Wat betreft je software, ja die zul je opnieuw moeten kopen…

Bijdrager
    empoor

Volgens mij hoort dit in switchers..

Maar Mac en Win werken (meestal) goed samen in een netwerk.. Op school bij ons heeft het altijd goed gewerkt en heb nog niet echt mensen gehoord over dat ze veel problemen daarmee hebben..

Office kan je niet zomaar op de mac gooien nee.. Moet je toch echt de Mac-versie ervan kopen.. Verder: OS X is een stuk sneller en beter leren dan wie voor het eerst in Windows komt :wink:

Bijdrager
    dhawk

Ik ben van plan om een mac mini aan te schaffen, maar daar komen wel wat
    dingen bij kijken. Ik heb namelijk nog 3 Windows pc’s hier staan. Deze zijn verbonden
    met een netwerk via de router. Kan ik de Mac daar ook op aansluiten? En dan
    de windows pc’s zien etc?

ja & ja (als je tenminste windows filesharing bedoelt met ‘zien’)

erder werkt het allemaal net ietjes anders als windows, maar moet ik een hoop bij
    leren t.o.v. windows?

Het meest lastig wat ik van mijn Ibook vond was een iets afwijkende indeling van het keyboard, en de 1 button mouse. Qua OS ging het allemaal wel simpel genoeg… maar natuurlijk de specifieke handigheidjes zul je moeten leren…

Bijdrager
    ivan.roos

Ja
    Ja
    Lees de handleiding dan weet je alles erover.

Bijdrager
    Nikita
    ”dhawk”

Het meest lastig wat ik van mijn Ibook vond was een iets afwijkende indeling van het keyboard, en de 1 button mouse.

Maar je kan d’r ook een gewone 2-knops muis met scrollwiel aanhangen, zolang ‘ie maar een USB aansluiting heeft :)

Bijdrager
    Turver

Handige site voor netwerken tussen Windows en Mac: http://www.macwindows.com .

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.