11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel

Mac mini 1.4 2014 geheugen niet uitbreidbaar?

Bijna overal lees ik dat dit geheugen niet uit te breiden is aangezien het gesoldeerd is op het moederboard. Is er echt niet een methode via een bedrijf om dit uit te breiden ? Of moet ik me er bij neerleggen

Marcel

Bijdrager
    Shmoo

Nee, zit vast gesoldeerd en het lijkt mij sterk dat iemand zich hier aan zal wagen om dat los te maken en nieuw geheugen (als je dat al kunt krijgen in deze vorm) er weer op te lassen.

Bijdrager
    Hyrax

Zit vastgesoldeerd.

Bijdrager
    iMac Lover

Tenzij je een goede tinzuiger hebt, en een goed solderboutje van Weller.
    En een polsbandje, die dient als aarde, om statische elektriciteit af te voeren.
    Daarnaast moet je ook nog een geheugen vinden, die precies op het moederbord past met de juiste klokfrequentie.

En je moet super nauwkeurig werken

Gr

Bijdrager
    Brombeer

Leg je daar inderdaad maar bij neer. Het enige dat je bij dat doosje nog kunt wijzigen is de harddisk. Vooropgesteld dat je een security torx 6 hebt.

Bijdrager
    Shmoo

Stel je zou nu een bedrijfje hebben met een 5-tal toetsenbordslopers op kantoor die niets anders doen dan van 8 tot 5 uur Excell uitwonnen, mailen en de browser gebruiken dan ga je nu toch meteen Marktplaats op en koop je 5 stuks van deze masjieeeeeentjes voor 300,- per stuk of zoiets. Plaats er stuk voor stuk een 128 of 256GB SSD in en je hebt voor relatief weinig geld voor de komende 5 jaar een prima setup.

Ben wel nieuwsgierig naar met wat Apple gaat kopen eind van dit jaar of begin volgend jaar als opvolger van de mini. Dat zal vast en zeker een Retina MacBook 12″ in Mac mini stijl gaan worden. Vroeger was de mini vooral een MacBook Air desktop achtig dingetje. Even los van die paar computertjes die ze verkocht hebben als server gezeur.

Bijdrager
    Marcel

De HD heb ik vervangen voor een SSD dus dat ging goed, ik leg me er maar bij neer dat geheugen niet vervangbaar is. Bedankt voor jullie antwoorden

Marcel

Bijdrager
    computer space
    iMac op 15 september 2017

Tenzij je een goede tinzuiger hebt, en een goed solderboutje van Weller.
    En een polsbandje, die dient als aarde, om statische elektriciteit af te voeren.
    Daarnaast moet je ook nog een geheugen vinden, die precies op het moederbord past met de juiste klokfrequentie.

En je moet super nauwkeurig werken

Gr

Grapjas! Alsof er nog DIP-package IC’s in een Mini zitten.
    Succes met je reflow bal-grid chips!

Bijdrager
    iMac Lover

@computer space Ik heb plusminus 12 jaar in computer gestuurde telefoon centrales gewerkt o.a. PRX A.
    Ik kan mij nog herinneren, dat mijn werkgever toen ter tijd PTT telecom voor tientallen miljoenen Euro’s schade had aan printplaten, die als gevolg van statische elektriciteit kapot gingen en als gevolg daarvan werden opgestuurd naar Lucent / Philips. De goedkoopste printplaat een simpele subscriber printplaat koste toen tegen de Fl 800,–.. Er zitten er honderden van die dingen in telefooncentrales. Later kregen alle college, die in telefonie systemen werkten, maar ook college van Philips / Lucent aan gepast kleding en schoeisel. Je kwam die technische ruimten niet in voordat je gescheckt was statische lading.

Nu heb ik er geen tijd voor, toen bouwde ik mijn eigen computers, windows machines met Windows 98 er op. Het moederbord de video kaart waren toen speciaal verpakt in anti statische verpakkingen.

Gr,.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb plusminus 12 jaar in computer gestuurde telefoon centrales gewerkt o.a. PRX A.

Bijdrager
    iMac Lover

Thank you @Shmoo. You make my day(y)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.