5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    oceanwaves

mac migratie-assistent werken met beide?

Hallo,

Ik heb een MacBookPro en een iMac. Graag zou ik op termijn vooral op mijn iMac willen werken, maar kan ik na het kopiëren van de migratie-assistent dan met beide systemen werken met dezelfde documenten, apps, …? Dan zijn dit 2 identieke systemen die los van elkaar staan?

En als dit zo is, kunnen de systemen gesynchroniseerd worden? Indien ja: werkt dit vlot?

Hopelijk niet te veel vragen in 1x, alvast bedankt!

Groet!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door oceanwaves.
    Bijdrager
    TheBigZ

Jij bent niet op zoek naar Migratie-assistent, maar naar iCloud Drive.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204025

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ja iCloud Drive, of beter nog: Dropbox.

Of Google Drive / Stack / Onedrive etc

Bijdrager
    feek

Ik werk al jaren met volle tevredenheid met ChronoSync. Als je twee macs echt (snel) synchroon wilt houden heb je ook ChronoAgent nodig. Die laatste zorgt er voor dat tussen twee macs ook smart sync (bidirectioneel ) kan plaatsvinden. Voor mijn bestanden ± 300K aan bestanden in 1 minuut gesynct over wifi! Wel moet je bij het switchen tussen twee macs altijd zorgen dat je een sync uitvoert!

Lijkt prijzig, maar de licenties zijn eenmalig! Dus na aanschaf hoef je nooit meer voor een update/upgrade te betalen. Zelfs niet bij een major versie update!

Moderator
    Night

Kan dat niet automatisch dan?

Maar om terug te komen op het topic: Nee, dat kan niet. Als je een systeem gebruikt, zal macOS constant veranderen. Het meerendeel van die veranderende bestanden zijn niet toegankelijk voor de gebruiker. Ook de eigen bestanden van apps kunnen roet in het eten gooien. Hierdoor wordt het schier onmogelijk twee systemen te syncen.

Eigen data kun je daarentegen wel syncen. Ik weet niet of dat jouw bedoeling is, of dat je echt twee identieke Macs wil hebben.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.