12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob4171

Mac : Macbook of iMac?

Hallo,

Dit is de eerste keer op dit forum , dus hallo iedereen.

Ik wil overstappen naar een Mac (eindelijk)
    Maar ik kan me pas een mac veroorloven in December (omdat dan het grootste deel van het geld binnenkomt via de kranten!))
    Ik moet ook mijn ouders ompraten (Dus help me daar een beetje mee s.v.p)
    Dus daarom vraag ik dit:

Wat voor mac moet ik nou nemen , macbook of imac?

Waar ik mijn mac voor ga gebruiken:

– Internetten (Forums/Runescape af en toe)
    – Fotobewerking
    – Agenda (iCal is daarvoor erg geschikt!)
    – Het toetsenbord lekker aanvoelt (heel belangrijk)
    – Snel

Budget : 1.000,-
    Ik zag iets staan in een folder

iMac intel 2.16 ghz (wit) 1gb ram , 250gb hd 20”
    799,- (optioneel +31,- voor draadloos muis en toetsenbord)

Mocht ik voor een Macbook gaan , dan niet die lelijke nieuwe (mijn mening) maar dan voor de witte;)

Met vriendelijke groet,

Bart :finderoud:

Bijdrager
    Zzyzx_Rd

Dan zou ik de iMac kiezen, aangezien de witte Macbooks ook langzaam uit voorraad verdwijnen.

Daarnaast hangt het ervan af hoe belangrijk mobiliteit voor jou is, ikzelf kom prima uit de voeten met een iMac een iPhone, Macbook is dan in principe helemaal niet meer nodig, en je hebt een Mac met betere specs!

Bijdrager
    Bob4171
    ”Zzyzx_Rd”

Dan zou ik de iMac kiezen, aangezien de witte Macbooks ook langzaam uit voorraad verdwijnen.

Daarnaast hangt het ervan af hoe belangrijk mobiliteit voor jou is, ikzelf kom prima uit de voeten met een iMac een iPhone, Macbook is dan in principe helemaal niet meer nodig, en je hebt een Mac met betere specs!

Ik wou ook voor de iMac gaan , omdat die 799,- is en de nieuwe witte macbook 949,-
    Maar mijn mobiliteit… Als het zomer is , is het op mijn kamer warmer dan dat het.
    Daarom is het wel handiger als je je mobiliteit hebt , maar dan moet je steeds weer de batterij tevoorschijn halen
    Ook ben ik met een imac bang voor stof.

Bijdrager
    Kamar

Alvast welkom in de Apple wonderwereld!

Als ik jouw was, zou ik voor de witte MacBook gaan.

Ik heb zelf een MacBook Air.
    Het voordeel van een MacBook is de mobiliteit. Ik neem mijn Air alleen af en toe mee naar mijn opa en oma, en op vakantie, maar vind het toch heel handig dat ik in huis overal kan gaan zitten waar ik wil. Met een MacBook heb je veel meer vrijheid, en het neemt minder ruimte in beslag.

Als ik kijk naar wat je met je Mac wilt gaan doen, heb je aan een MacBook qua snelheid meer dan genoeg. Met mijn Air kan ik moeiteloos alles doen wat er op jouw lijstje staat, Dus dan moet dat met een gewone MacBook ook wel lukken.

Het voordeel van de iMac is het mooie grote scherm. Als je veel werkruimte wilt, zou je de iMac kunnen overwegen.

Ik zou dus gaan voor de MacBook, die is compact, mooier (vind ik persoonlijk) en mobiel.

De witte MacBook blijft trouwens te koop voor 949 euro bij de Apple stores. Ik zou er dan wel een (draadloze) mighty mouse bij kopen voor 49 (draadloos is 69 euro) want dat werkt veel fijner.
    http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTE3MjE

Veel succes met je keuze!

Bijdrager
    Bob4171
    ”Kamar”

Alvast welkom in de Apple wonderwereld!

Als ik jouw was, zou ik voor de witte MacBook gaan.

Ik heb zelf een MacBook Air.
    Het voordeel van een MacBook is de mobiliteit. Ik neem mijn Air alleen af en toe mee naar mijn opa en oma, en op vakantie, maar vind het toch heel handig dat ik in huis overal kan gaan zitten waar ik wil. Met een MacBook heb je veel meer vrijheid, en het neemt minder ruimte in beslag.

Als ik kijk naar wat je met je Mac wilt gaan doen, heb je aan een MacBook qua snelheid meer dan genoeg. Met mijn Air kan ik moeiteloos alles doen wat er op jouw lijstje staat, Dus dan moet dat met een gewone MacBook ook wel lukken.

Het voordeel van de iMac is het mooie grote scherm. Als je veel werkruimte wilt, zou je de iMac kunnen overwegen.

Ik zou dus gaan voor de MacBook, die is compact, mooier (vind ik persoonlijk) en mobiel.

De witte MacBook blijft trouwens te koop voor 949 euro bij de Apple stores. Ik zou er dan wel een (draadloze) mighty mouse bij kopen voor 49 (draadloos is 69 euro) want dat werkt veel fijner.
    http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTE3MjE

Veel succes met je keuze!

Wauw Kamar , SUPER bedankt voor je uitleg
    Ik begrijp het nu;)
    Ik heb niet echt erg veel werkruimte , en een imac bast al helemaal niet op mijn bureau
    Dus moet ik dan ook weer een nieuw bureau maken:(
    Ik zie net dat de Macbook iets duurder is dan de iMac van 799,-
    Verder heeft de nieuwe witte Macbook een SuperDrive , dit is erg belangrijk voor mij.
    Ik ben op het idee om een apple te kopen door mijn vriend , die heeft namelijk een witte imac (2.16 ghz , 1gb ram , 250gb hd) en zijn opstart-tijd is 10 sec….
    Dan is de macbook iets trager denk ik…
    Mocht ik ooit nog een videocamera kopen , is imovie erg belangrijk…
    Werkt imovie 08 vlekkeloos…
    Ik hoor namelijk dat ”06 beter is….

Bijdrager
    Kamar

Ik heb iMovie nog niet zo heel intensief gebruikt, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het vastliep ofzo. In principe werken alle programma’s die al bij de Mac zitten, gewoon goed op alle Macs. Ik heb het programma pas een paar keer gebruikt, dus misschien kun je het beter nog even vragen aan iemand die vaker met iMovie werkt.

Als je trouwens student bent, krijg je €56 korting op een macbook en €125 korting op een iPod (dan kost een 8GB iPod nano nog maar 14 euro)
    http://www.apple.com/nl/backtoschool/index.html?CID=WWW-EUNL-BTS20080916-PXN8J

Bijdrager
    Falc

Ik verslijt inmiddels mijn tweede Macbook Pro. Dit is voor mij echter wel een desktopvervanger geweest. Als ik nu dezelfde keuze zou moeten maken, zou ik voor een iMac gaan. Aangezien ik nu toch alleen nog maar in mijn kamer achter de computer zit..

Bijdrager
    Jelle Ages

Verstaat apple onder student ook scholier in voortgezet onderwijs?

Ik zit ook te denken wat ik nou moet nemen of de witte macbook, de goedkoopste imac, of doorsparen voor nieuwe macbook.

Bijdrager
    Bob4171

Hoi,

Sorry voor mijn late reactie
    Ik had weer virussen op mijn pc lopen
    En die moesten eruit
    Allereerst wil ik Kamar super bedanken , voor al zijn info!
    Ik hoop dat je me nog meer info kan geven;)

Nog een aantal vragen:

1. Is die Macbook wit ook geschikt voor af en toe World of Warcraft (Een beetje laggy geeft niet ;))
    2. In totaal koop ik de macbook voor € 968,01 mét remote. Word ie veel sneller door 1gb erbij? of merk je er niet veel door?
    3. In december kan ik 400,- krijgen , voor mijn systemen ongeveer 400(laptop + pc , de minimale prijs is 400 voor beide) dan nog 4 maanden sparen en dan … HOERA!!!
    4. Is de iSight via MSN te gebruiken?

Ik hoop jullie snel te spreken

Bart

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Bob4171″

En die moesten eruit

Daar ben je straks in ieder geval vanaf, virussen zijn met de Mac definitief verleden tijd!:D

Nog een aantal vragen:
    1. Is die Macbook wit ook geschikt voor af en toe World of Warcraft (Een beetje laggy geeft niet ;))
    2. In totaal koop ik de macbook voor € 968,01 mét remote. Word ie veel sneller door 1gb erbij? of merk je er niet veel door?
    3. In december kan ik 400,- krijgen , voor mijn systemen ongeveer 400(laptop + pc , de minimale prijs is 400 voor beide) dan nog 4 maanden sparen en dan … HOERA!!!

1. Ja, er is een Mac versie van World of Warcraft. Houd er wel rekening mee dat de witte Macbook een mindere grafische kaart heeft dan de iMac.

2. Ja, extra geheugen merk je wel. Ik zou altijd minimaal 4GB adviseren voor elke Mac, maar probeer in ieder geval voor 2GB te gaan.

3. Cool :wink:

4. Nee, helaas nog niet. Wel wordt verwacht dat een nieuwe versie van MSN dit gaat corrigeren. Wanneer deze versie komt, is echter nog niet bekend.

Bijdrager
    Bob4171
    ”Cenobyte”
    ”Bob4171″

En die moesten eruit

Daar ben je straks in ieder geval vanaf, virussen zijn met de Mac definitief verleden tijd!:D

Nog een aantal vragen:

1. Ja, er is een Mac versie van World of Warcraft. Houd er wel rekening mee dat de witte Macbook een mindere grafische kaart heeft dan de iMac.

2. Ja, extra geheugen merk je wel. Ik zou altijd minimaal 4GB adviseren voor elke Mac, maar probeer in ieder geval voor 2GB te gaan.

3. Cool :wink:

4. Nee, helaas nog niet. Wel wordt verwacht dat een nieuwe versie van MSN dit gaat corrigeren. Wanneer deze versie komt, is echter nog niet bekend.

Ok mensen , bedankt , voor zover weet ik genoeg…;)

Dank jullie voor jullie moeite;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.