9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    12Mac

Mac maakt download niet af

Mijn vader heeft een nieuwe iMac gekocht. Nu wil het geval dat hij elke download niet voltooit. Het hele bestand wordt gedownload maar het balkje blijft blauw heen en weer gaan. Met elke download is dat zo.
    De Mac is inmiddels voorzien van de nieuwste software via autoupdate (dat doet het dus wel)

Iemand een idee of oplossing?

Bijdrager
    1984

Nu weet ik niet wat je vader download…..? Maar probeer Firefox eens met hulp van de “DownloadHelper” het is maar een idee wat erg makkelijk werkt.

Bijdrager
    Vinhelper

Geef even aan wat je precies wilt downloaden en waar vandaan. Zo kunnen we de fout ook niet vinden…:sealed:

Bijdrager
    12Mac

Kort gezegd komt het probleem bij alle dingen voor die je wil downloaden maar kwam het probleem tegen bij het downloaden van:

http://www.microsoft.com/mac/products/remote-desktop/default.mspx

Bij mij thuis op de iMac werkt het perfect en snel. Hier download die wel het hele bestand, maar vervolgens geeft hij niet aan dat de download compleet is. Het blauwe balkje blijft dus heen en weer gaan.

Bijdrager
    1984
    12Mac op 17 augustus 2010

De Mac is inmiddels voorzien van de nieuwste software via autoupdate (dat doet het dus wel)
    Iemand een idee of oplossing?

De Mac al een keer herstart….?en schijfbevoegdheden gecontroleerd/herstelt (schijf EHBO)

Bijdrager
    12Mac

De Mac heb ik al een keer herstart ja. Schrijfbevoegdheden… ik zal morgen is kijken (waar precies?), maar daar is niets mee gedaan en het is natuurlijk een nieuwe install.

Morgen is de helpdesk ook weer beschikbaar dus dan bellen we die ook wel even als ik er echt niet meer uitkom.

Tot nu toe in ieder geval allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

Bijdrager
    Vinhelper

Bevoegdheden herstellen gaat zo:

Open een Finder-venster>kies ”Programma’s” links>zoek de map ”Hulpprogramma’s”>open ”Schijfhulpprogramma”

Dan zie je dit ongeveer:

Klik dan op 1 van de twee opties (in het plaatje geel omcirkelt) en wacht tot die klaar is.:wink:

Bijdrager
    12Mac

Alles gedaan, het werkt niet.

Ik heb meer dan een uur met Apple aan de lijn gehangen, compleet nieuwe install werkt niet. Ik heb de router vervangen werkt niet.

Ik heb mijn eigen iMac die het prima doet meegenomen en die vertoont hetzelfde probleem.

Ik heb concepts ICT (glasvezel) net gebeld en de verbinding schijnt goed te zijn. De Windows laptop doet het hier wel…. Echt een heel vreemd probleem.

Het kwam/komt me de keel uit dat ik en Apple geen oplossing hebben. Net vertrokken en op het laatst heb ik nog even geprobeerd om een .dmg file te downloaden op een windows laptop…. Ook dat werkte niet!?! Iemand bekend met een probleem van glasvezel met .dmg?

Bijdrager
    kawabmw7

Hmmm, lijkt wel erg op mijn probleem… Is hier een oplossing voor geweest?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.