4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Herr Elektor

Mac logic master en windows logic slave (sorry bill gates)

in mijn pc werk ik met een yamaha sw1000xg kaart die ik als midisooundkaart wil blijven gebruiken
    ik heb op mijn mac logic en op windows
    ik wil de mac als master en windows als slave (dat zal bill gates niet leuk vinden)

ik heb diverse sync instellingen geprobeerd maar het lukt niet
    vreemd genoeg kon ik wel vanuit de windowspc de mac aansturen maar niet andersom

overigens werk ik met m-audio midisport 4×4

Bijdrager
    Undaunted

Krijg je niet een enorme latency doordat via een extra computer (een windoosbak nog wel) te laten gaan?

Waarom wil je persé je oude kaart gebruiken?

Bijdrager
    Herr Elektor

op die windows pc heb ik geregistreerde programma’s als fruityloops waaraan ik erg gehecht ben
    ik zou graag zon programma als slave kunnen draaien

wat de logic op windows betreft: die sw1000xg is een zeer goed klinkende geluidskaart die vanwege pci formaat niet in de G5 past

ik heb vanwege mijn overstap naar mac al zoveel moeten verkopen en opnieuw kopen
    ik hoop toch nig iets te kunnen gebruiken

overigens ervaar ik een voordeel in het werken met 2 computers omdat ik het vervelend vind om telkens tussen beelschermen en programmas te moeten schakelen als je en programma als plug in gebruikt binnen logic

ik werk het liefst met losse hardware

Bijdrager
    Herr Elektor

ik ben vandaag weer eens aan het uitproberen gegaan en heb een oud psr keyboard aangesloten
    het werkte meteen. 16 sporen multitimbraal
    je hebt volkomen gelijk wat de ‘oude’ kaart betreft.
    ik kan het beter goed doen en die kaart verkopen
    zo werkt het feilloos
    wat fruityloops betreft: ik kan uit de help files nergens opmaken dat het als slave kan werken

ik blijf het programma als standalone gebruiken en exporteer de beats als wave files die ik in logic plaats

groeten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.