7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    denboris

mac locken

is het mogelijk, om wanneer ik even wegga, mijn mac te locken (een soort van log out zonder dat de programma’s die open staan af te sluiten)

gr
    boris

Moderator
    unSOUND

Je kunt een wachtwoord op je screenaver zetten, en de screensaver laten starten door de muis in een hoek te zetten.

Andere optie is om de lock-optie van de sleutelhanger te gebruiken. Start het sleutelhanger programma, ga naar de voorkeuren en kies voor “toon status in menubalk”

Bijdrager
    Nikita

Of je zet ‘m via “snelle gebruikersoverschakeling” (kan je aanzetten in Systeemvoorkeuren > Accounts > Inlogopties) op het inlogscherm. Dan moet je ook je wachtwoord weer invullen voordat je verder kan.

Bijdrager
    Dinkum

Als aanvulling op de reaktie van unSound, ga naar je systeemvoorkeren, kies beveiliging, vink de bovenste regel aan voor vraag wachtwoord om de computer uit sluimerstand of screensaver te halen. De hoek om je computer snel in de screensaver te zetten vind je in het icoontje ernaast, bureaublad en schermbeveiliging openen, en dan linksonder.

Bijdrager
    ATT

Ook een ergggg leuk programma is iAlertu een soort van autobeveiliging die werkt met je afstandsbediening. Leuk en handig, ik gebruik hem zelf erg veel!!!

Bijdrager
    wilko

@xsight3: bedankt voor de tip, die kende ik nog niet!

iAlertU is leuk maar ik vind het zelf meer een “speeltje” dan dat ik het echt gebruik. Je staat behoorlijk voor lul als dat ding afgaat in de klas omdat er iemand tegen de tafel stoot of zo.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.