24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    gewoontjes2k

Mac kopen, maar welke?

Dames und heren,

Ik heb jullie nodig. Na de aanschaf van mijn iPad ben ik erg gecharmeerd van Apple.
    Ik wil nu een Apple computer voor thuis hebben.

Eisen:
    – 1080p moet moeiteloos worden afgespeeld.
    – Budget 1000 euro (hoe goedkoper, hoe beter, en ik wil niet het doosje)

Ik zit dus te twijfelen tussen een iMac (end of life, hopelijk zijn die straks in de aanbieding bij de MediaMarkt) of trekt de volgende macbook al Macbook 207NA 1080p > Prijs 799?

https://dixons.nl/artikel/7114921c995/APPLE_MC207N_A_2%2C26_13%2C3%22_MacBook

Ik hoor graag jullie mening;)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Alle huidige Mac’s kunnen 1080p gemakkelijk afspelen. De keuze:
    Als een scherm+TB+muis?> Mac mini met 4GB geheugen
    Kan je wachten tot een mogelijke aanbieding?> iMac
    Wil je een laptop?> MacBook met 4GB geheugen.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit forum.

Aangezien je al een iPad hebt (zo ben je dus mobiel al aardig voorzien), raad ik je de iMac aan. Onlangs zijn er nieuwe versies op de markt gebracht. Dat houdt in dat er mogelijk aanbiedingen zijn van de vorige serie iMac.
    Een Mac mini kan inderdaad ook, als jouw beeldscherm van je huidige pc voldoende is voor jouw eisen van nu.

Bijdrager
    Oldekamp

Streamend 1080p heeft ie soms nog wel problemen mee (en dat ligt absoluut niet aan mijn internetverbinding – 80MB/s van Ziggo) maar native 1080p in bijvoorbeeld VLC werkt uitmuntend.

Toch zou ik aanraden een iMac te kopen. Als je je budget nu met 200 euro verhoogd dan heb je een computer met scherm en alles er in. Heb je ook een HD resolutie om van te genieten in het scherm. http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac

Als je kijkt naar de laptop en de iMac:

2,26Ghz < 3,06Ghz
    2GB < 4GB
    250GB hardeschijf < 500GB
    GT320M (slecht) < HD4670 (middenklasse)

En dan de resolutie, 1280×800 voor de laptop en 1920×1080 (Full HD wat je zo graag wil) op de iMac.

Ik denk dat je er goed aan zou doen een iMac te kopen. Het zij een nieuwe of kijken dat een oudere voor minder weg gaat.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gemaakt omdat deze vraag zo vaak voorbij komt:

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

@ Waffle; Goeie verkooptraining!;)

@ TS: Reken niet te hard op prijsverlaging op de EOL modellen, aangezien de prijzen van de nieuwe modellen omhoog is gegaan….

Bijdrager
    wjend

En BENG, Waffle wordt wakker! Meteen saven die foto!:razz:
    “Ik zoek een reden om geld uit te geven” –> MacBook Air +1

Bijdrager
    mowat

Als nieuweling , en met een beperkt budget , zou je misschien kunnen denken een een goede tweedehands iMac.
    Modellen met 24″ scherm , die aan je eisen voldoen , met intel , bouwjaar 2007 of 2008 , gaan tussen de 500 en 700 euro van de hand , soms zelfs nog met een jaartje Applecare erbij.
    Dan heb je zelfs nog een paar honderd euro over als start voor nieuw spaarkapitaal voor de volgende of voor extra software of een externe HD voor de timemachine.

Moderator
    unSOUND

Mooi overzicht. Enkele opmerking: Het hebben van een scherm nog geen reden om gelijk enkel een mini te adviseren, soms is het beter om het scherm weg te doen en een iMac te nemen… En wat mowat zegt, soms is een tweedehandsje de slimmere keuze.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waffle, bedankt voor de foto.
    Ik ga hem zeker gebruiken!:lol:

Bijdrager
    RobbieDC

Beste Gewoontjes,

niet te lang twijfelen en 200 euro erboven op doen:

Lekker de nieuwste 21,5 inch kopen en dan weet je zeker dat je jaren vooruit kan.

Is 1000 Euro echt je absulute max: Hieronder een link naar marktplaats waar iemand het 21.5 inch model van vorig jaar verkoopt voor 950 euro….. ik zou zeggen: Sla je slag:P

Edit: Zie link 3 berichten hieronder. (Link plus afbeelding)

Groet Robert

Bijdrager
    Xcode

Erg leuk Waffle… Je vindt het toch niet erg als ik ‘m ook een keer gebruik?:yum:

Bijdrager
    Hansi2124
    RobbieDC op 05 augustus 2010

Hieronder een link naar marktplaats waar iemand het 21.5 inch model van vorig jaar verkoopt voor 950 euro….. ik zou zeggen: Sla je slag:P

Vreemd hoor…. Aankoop van 1 augustus 2010. Hij had ‘m ook gewoon terug kunnen brengen en omruilen. Maar goed: is zit wel een aankoopbon bij….

Bijdrager
    RobbieDC

Vreemd hoor…. Aankoop van 1 augustus 2010. Hij had ‘m ook gewoon terug kunnen brengen en omruilen. Maar goed: is zit wel een aankoopbon bij….

Ja dat is waar, maarja idd aankoopbon. Als ik m zou willen en zou een max budget hebben en kon deze kopen…. Dan reed ik toch wel ff langs.

Bijdrager
    1984
    gewoontjes2k op 05 augustus 2010

Eisen:
    – 1080p moet moeiteloos worden afgespeeld.
    – Budget 1000 euro (hoe goedkoper, hoe beter, en ik wil niet het doosje)

Ik heb zo het idee dat de TS met het doosje de Macmini bedoeld, dan zal een iMac de beste keuze zijn.

http://www.tweedehandsmac.nl/index20.html zie ook op Marktplaats

@RobbieDC of moderator sluit die lange url aub in zo dat de lay-out weer normaal word
    iMac bij A Mac

Bijdrager
    RobbieDC

Geregeld

Bijdrager
    MCNONAMUS

Waffie => BRILJANT!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gebruik maar als jullie willen hoor! Daar is die plaat juist voor. Ik ga ‘m wel nog wat aanpassen…

Bijdrager
    gewoontjes2k

Ik wil juist geen mac mini (heb geen scherm).
    Wel hebben jullie heel goed advies gegeven.

De iMac heeft idd een full hd resolutie.
    Nu zit ik alleen te twijfelen tussen tweedehands en nieuw.

De 20 en 24 inch modellen zijn een beetje oud, raden jullie aan om voor 21,5 inch te gaan (vanaf 2009)?

Bijdrager
    gewoontjes2k

Ik zit ook met het feit van tweedehands kopen, een product van 2009, waar je bijna 900 euries aan betaalt.
    Waar vervolgens geen garantie meer op zit…

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan in welke maand van 2009 hij gekocht is… :sarcastic:

En verder hoeft garantie geen probleem te zijn… Kwestie van goed kijken VOOR je betaald. Meerdere van mijn machines zijn tweede of derdehands. Stuk voor stuk probleemloze machines voor een pak minder geld.

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan in welke maand van 2009 hij gekocht is… :sarcastic:

En verder hoeft garantie geen probleem te zijn… Kwestie van goed kijken VOOR je betaald. Meerdere van mijn machines zijn tweede of derdehands. Stuk voor stuk probleemloze machines voor een pak minder geld.

Bijdrager
    JoepieNL

Tsja dat blijft een moeilijke vraag.. je zegt wel dat HD afspelen jouw eis is maar wat wil je over een jaar ermee doen ? Ga je de Mac uitsluitend gebruiken voor het afspelen van films ??

De ervaring leert dat je over een jaar hogere eisen stelt aan je nieuwe computer simpelweg omdat je dat apparaat nu eenmaal in huis hebt; je komt achter nieuwe mogelijkheden, je wilt er eigenlijk alles mee doen, kinderen en/of familie/vrienden ontdekken het apparaat ook, systeemeisen aan bv spelen van films of spellen worden steeds hoger… je wilt toch Windows installeren enzovoorts (kan op elke intel mac maar toch; geinstalleerde apps hebben ook hun systeemeisen). En ook al kijk je alleen films; je komt toch een film tegen die je moet converteren om te bekijken; een pittige klus !

Dus in het kort: gebruik je de Mac alleen voor HD-films neem dan de goedkoopste Mac die je kunt vinden die doet wat jij wilt en die dat ook blijft doen de komende jaren. Een 2e hands Intel Mac is dan een optie.

Denk je echter dat je de Mac voor meerdere zaken gaat gebruiken en dat films kijken niet het enige zal zijn waarvoor je de Mac gaat gebruiken dan zou ik toch gaan voor een wat nieuwer model; eigenlijk zou ik alleen voor een Mac met een enkel doel een 2e hands overwegen en alleen voor een zacht prijsje; in andere gevallen zou ik proberen een nieuwe te bemachtigen.

Die oude Mac is leuk voor een enkele taak maar zeker niet voor de nogal uiteenlopende behoeften als hoofdcomputer in 2010.

Bijdrager
    RobbieDC

Tja 2ehands of nieuw. Dat ligt aan jouw budger. Je geeft aan maximaal 1000 euro en daar red je het nieuw niet mee (1200). 2e hands het 21.5 model van vorgi jaar lijkt me een prima optie. Gewoon langs gaan en als ie er goed uit ziet dan kom je er zeker voor onder de duizend euro mee uit en heb je gewoon nog een top apparaat die jog jaren mee zal gaan.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.