18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

Mac keyboard met kabel op iPad?

Kan ik met de USB plug voor m’n iPad een apple keyboard aansluiten of werkt dat niet? Ik weet dat het met een wireless keyboard wel werkt maar is het ook werkend te krijgen met een usb keyboard?

Groet, Jaap

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben gisteren ons Apple keyboard aan de iPad gehangen.

En helaas; dat werkt (gek genoeg?) niet.

Je krijgt gelijk een melding dat er te weinig stroom is voor dit accessoire.

Bijdrager
    iJack

Ik heb een nieuw keyboard (metaal) dat werkt niet. Ik las ergens dat een ouder apple keyboard wel zou werken maar dat is bij mij ook niet het geval. Bij het oudere keyboard kreeg ik overigens wel de melding dat het aangesloten USB apparaat niet zou werken…

Jammer…

Bijdrager
    PowerMacje

Misschien kun je een USB toetsenbord proberen die géén USB-hub heeft, zoals die van Apple. Deze poorten zijn waarschijnlijk de oorzaak van het ‘hoge’ stroomverbruik.

Moderator
    unSOUND

Die poorten verbruiken niks zolang er niks aan hangt.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat zal best.

Feit is echter dat die toetsenborden niet werken.

Moderator
    Night

En anders een netgevoede USB hub ertussen hangen;)

Bijdrager
    Swisi

Had Apple niet sinds iOS 4(.2)? de stroomtoevoer naar beneden geschroeft wegens ‘misbruik’ met de Camera Connection Kit?

Inactief
    Anoniem
    Swisi op 02 januari 2011

Had Apple niet sinds iOS 4(.2)? de stroomtoevoer naar beneden geschroeft wegens \’misbruik\’ met de Camera Connection Kit?

Ja dat klopt, volgens mij van 40mA naar 20mA zodat toetsenborden niet meer zouden werken…

Bijdrager
    Swisi

Idd, er waren klachten dat toetseborden het niet meer deden, idd. verlaagd naar 20mA.
    (Ik ken dus NIETS van stroom op zich…)
    (Wat is dus “mA”…..?)

Inactief
    Anoniem
    Swisi op 02 januari 2011

(Wat is dus “mA”…..?)

mA staat voor milliAmpere en 1000 milliAmpere is 1 Ampere.

Bijdrager
    KarelWillem
    Swisi op 02 januari 2011

Had Apple niet sinds iOS 4(.2)? de stroomtoevoer naar beneden geschroeft wegens ‘misbruik’ met de Camera Connection Kit?

Ik heb 3.1.3. En ook daar werkt een Apple toetsenbord niet.

Bijdrager
    Pepperinos

Hey hallo,

Ik heb sinds vorige week een iPad (uiteraard met iOS 4.2). Tot nu toe vind ik het een geweldig apparaat ondanks de restricties van Apple.
    De berichten lezende over de gevolgen van de upgrade naar iOS 4.2 twijfel ik of ik een camera connection kit aan te schaffen. Ik zou deze willen gaan gebruiken voor het uploaden van foto’s dmv een sd card of het direct aan sluiten van mijn camera (Canon EOS 450D).
    Iemand Van jullie advies en/of ervaringen met deze kit ivm deze Canon?

Groeten,

Pat

Bijdrager
    Swisi

Pat,

Met de update voor de lagere mA zijn er ook véél klachten gekomen dat hun fototoestel met de Camera Connection Kit té veel stroom vereiste. En ergens heb ik een voorgevoel dat dit bij jouw gaat gebeuren.

Bijdrager
    Pepperinos

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag toch de camera connection kit aangeschaft, en hij werkt!
    Hij werkt zowel met mijn camera’s als met twee verschillende sd-kaartjes.
    Misschien handig om te weten met welke camera,s ik de kit heb gebruikt, want het schijnt per merk en type te kunnen verschillen: Canon Ixus 130 en de Canon EOS 450D.
    Verder is het goed om te weten dat een sd kaart pas gelezen wordt wanneer er een map met de naam DCIM op staat, hierin dienen dan vervolgens ’s geplaatst te worden.
    Muziek kopiëren vanaf een USB stick werkte helaas niet (proberen waard toch?)

Groeten,

Pat

Bijdrager
    KarelWillem

…Muziek kopiëren vanaf een USB stick werkte helaas niet (proberen waard toch?)…

Met een jailbreak en iFile kun je muziek en films draaien rechtstreeks vanaf de SD-kaart.

Bijdrager
    Pepperinos

@KarelWillem: dank, maar ik denk niet dat ik me durf te wagen aan jailbreaken. Ik begrijp de beperkingen die het dichttimmeren van de iPad door Apple met zich meebrengen, maar vind het voorlopig prima zo. Ben

Groeten,

Pat

Bijdrager
    KarelWillem
    Pepperinos op 15 januari 2011

@KarelWillem: dank, maar ik denk niet dat ik me durf te wagen aan jailbreaken…

Veel durf is er niet voor nodig.
    Bevalt het niet, dan is herstellen in iTunes voldoende om het weer op te heffen.
    Ik heb het gisteren bij mijn iPad weer gedaan.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.