30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 75)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

.Mac : jullie mening

Hey allemaal!

Ik ben nieuw in de wondere wereld van mac,
    en zit nog net in de proeftijd van .mac

Ik zit te twijfelen om het straks aan te houden, omdat het toch wel 100 euro per jaar is, niet niks.

Volgens mij kun je met ichat gewoon AIM accounts gebruiken,
    en ik gebruik mail niet echt (hotmail/gmail).

Wat is volgens jullie het grote voordeel dan wat die 100 euro het waard maakt?
    iWeb is leuk, maar is dit voor jullie voldoende om een .mac aan te houden?

Wat zou jullie advies in mijn geval zijn?

Thanks

Bijdrager
    Dorkiban

Ik gebruik het vanwege Idisk. Ik heb 3 compueters waar ik regelmatig op werk, en zo hoef ik niet de hele tijd data uit te wisselen. Verder gebruik ik .mac nauwelijks, maar de Idisk is perfect, (hoewel mega traag)

Bijdrager
    tijn22

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor de email..

Het mooie vind ik juist dat het helemaal geintegreerd is met OSX, daarom zeg ik het ook niet op.

Bijdrager
    awwexl
    ”tijn22″

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor de email..

Het mooie vind ik juist dat het helemaal geintegreerd is met OSX, daarom zeg ik het ook niet op.

Duur geintje alleen voor de email!

Bijdrager
    macsterdam

Mooi, handig, duur, traag. Het laatste was voor mij de reden het op te zeggen.

Bijdrager
    Freek.

Ik vind het handig, vooral het beschikbaar zijn en syncen van Adressbook en Bladwijzers in Safari. Overal op elke computer met internet je eigen haggie tot je beschikking en helemaal OSX 8)

Bijdrager
    a la Mac

AIM en Gmail i.p.v. .Mac vindt ik toch beter (financieel gezien dan), .Mac is voor de rijke Amerikanen…

Bijdrager
    Freek.

Het kost idd een paar centen. Maar als die iDisk eindelijk eens wat sneller zou werken was het elke stuiver meer dan waard.

Bijdrager
    Leander

Naar mijn mening openbaart zich het grote voordeel pas wanneer je met meerdere Mac’s werkt.
    Op iedere Mac dezelfde bladwijzers, mail en mailaccountinstellingen, adresboekgegevens, agenda’s en sleutelhangers: dat is gewoon superhandig. Eenvoudig een website of je foto’s publiceren. Agenda’s publiceren en/of abonneren met anderen…
    Echt duur vind ik het niet (ok, het is niet weinig…) maar als je bedenkt met wat voor een gemak je een (nieuwe) Mac met je gegevens voorziet. Alleen al daarom verdient het zich snel terug.
    Minder te spreken ben ik over de snelheid, dat zou Apple echt moeten verbeteren.

Bijdrager
    Aardbeihoofd

Ik gebruik het voor mijn twee Mac’s, Backup en iSync

Bijdrager
    Uxmal

Ik vind het prachtig en heb er veel plezier van :)

Bijdrager
    Freek.
    ”Leander”

Minder te spreken ben ik over de snelheid, dat zou Apple echt moeten verbeteren.

Je onvrede al aan Apple laten weten? Blijft een goed plan om van je te laten horen: Mail-actie Apple-app’s

Bijdrager
    Deskman

Voor iChat hoef je het niet aan te houden. Je registratie blijft behouden, alleen de extra diensten verdwijnen. Je kunt het op elk moment weer activeren en gebruik maken van alle mogelijkheden. Voor iChat heb je geen actief account nodig.

Ik ben er wel gelukkig mee, al een jaar of wat. Het is niet voor niks, maar erg goed in OSX ingevoegd. Vooral het syncen van verschillende computers is een wonder.

Alle diensten kun je elders bij elkaar sprokkelen voor minder, maar dan moet je wel zelf op zoek naar waar je wat plaatst.

Bijdrager
    ijsbanaan

Heel veel geld voor beperkte mogelijkheden, als het 50 euro goedkoper was is het leuk maar nu niet noodzakelijk

Bijdrager
    Freek.

Noodzakelijk? Eten, drinken, zuurstof en slaap. Da’s noodzakelijk :wink:
    .Mac is leuk en handig, iDisk te traag en het is niet goedkoop. Mja, van Apple is niets goedkoop.

Bijdrager

Super, super en nog eens super,

Je mail, je adressen, je agenda en je bladwijzers, waar je ook achter een mac zit, je ( kleinere ) backups veilig online, wat documenten of programma’tjes altijd online, via iDisc.

En natuurlijk online ruimte om je website op te laten draaien. 1000 MB voor 100 euro, probeer dat bij priorweb of een ander hostingbedrijf maar es.

En natuurlijk volledige integratie in OS X en iLife.

Elke cent dubbel en dwars waard!

Doen!

Bijdrager
    CMD-Z

Is iDisk echt zo traag?

want dat leek me nou juist een van de beste opties.
    Wat is traag?

Hoe lang zou het ongeveer duren voor een pc gebruiker b.v. op een snelle internetverbinding om
    informatie van me te downloaden?

En photocasts? gaat dat wel snel?
    Weten jullie waar dit aan ligt?

Gaat dit beter worden?

Cheers

Bijdrager
    ralphclaes1

ik zou gmail nemen
    stuurd heel snel mails
    veel opslagruimte bijna (3 gb) komt elke dag 2 mb bij.
    je kan het ook als pop gebruiken
    dus het werkt ook op mail van apple

ik zou geen .mac nemen

Bijdrager
    ralphclaes1

en je kan het ook nog eens als online harde schijf gebruiken met het programatje gdrive
    als je gmail wilt hebben zeg het dan even en geef je e-mail adress dan stuur ik gerust een
    invite

Bijdrager
    ralphclaes1

.mac is echt wel goed hoor maar kost veel geld
    met gmail heb je 5 keer zoveel opslagruimte.
    en dan nog gratis !!!!!!!!

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks, gmail heb ik al :P

Maar gdrive ken ik niet, hoe werkt dat? is t ook verkrijgbaar voor mac?
    en waar (link)?

Cheers!

Bijdrager
    Leander

Een tip voor wanneer je een mooie loginnaam hebt, bijvoorbeeld wanneer je je achternaam hebt kunnen gebruiken voor het proefabbo: Ook na afloop van de .Macproefperiode blijft deze naam beschikbaar, VERGEET dus je wachtwoord niet.

Bijdrager
    boerke

Ander alternatief: spymac.com?

Bijdrager
    MacMeijers

Je kunt het gratis 2 maanden uitproberen dus dat zou ik altijd doen!
    Ben er zelf zeer content mee, met name vanwege de sync functies die super functioneren, en niet in de laatste plaats vanwege het sjieke e-mail adres:P

Bijdrager
    lowfi

ik gebruik nu eigenlijk alleen email & backup :sealed:

maar binnenkort komt er een tweede mac bij waardoor ik ook de sync mogelijkheden zal gebruiken…

Bijdrager
    rednas

Ik maak gebruik van MacUser (http://www.macuser.nl), die hebben een apple xserve en hebben ook AFP. Daarmee mount je de ruimte op de server gewoon in je finder net als een idisk.

Sander.

Bijdrager
    wilko

En natuurlijk online ruimte om je website op te laten draaien. 1000 MB voor 100 euro, probeer dat bij priorweb of een ander hostingbedrijf maar es.

Grapjas. 100 euro per jaar is belachelijk veel geld voor zoiets.

Ik zou er niet over piekeren .Mac te nemen.

Bijdrager
    appelonia

1000 mb klinkt leuk maar door de enorme traagheid zo goed als onbruikbaar. Ik wilde er een keer 100 mb aan foto’s neerzetten, ging gewoon niet. Uiteindeijk maar opgezegd. Bij m’n xs4all account zit geloof ik 200 mb ruimte en die kun je tegenwoordig ook via de finder benaderen zoals elke andere disk.

Bijdrager
    minijob

Maar je al je tijd over hebt zoals ik kun je ook sites publiceren en podcasts online zetten duss

Bijdrager
    wilko
    ”minijob”

Maar je al je tijd over hebt zoals ik kun je ook sites publiceren en podcasts online zetten duss

Dat is nou niet echt uniek te noemen… Dat kan met elk hostingpakket van een euro per maand al.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.