13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Moderator
    Poezenbeest

Mac-iPod op een Windoos aansluiten [opgelost]

Collega-fanaten….

Zoekactie leverde niet echt iets op (of ik kan nog steeds niet goed zoeken), maar ik zit met het volgende: Ik heb zelf een Mac en daar dus ook mijn iPod aan… normaal dan. Nu zit ik achter een PC (WindoosXP) en wil de iPod ook daar gebruiken. Nou gaat Windoos zeuren dat hij eerst hersteld moet worden, ergo… weg muziek.

Kan wel kloppen dat Windoos zo loopt te zeuren, want ik heb het ding natuurlijk op een Mac ge├»nstalleerd en dus met een Mac-structuur (zal wel HFS+ zijn…). Maar goed, er zal toch wel ergens een workaround zijn om een Mac-iPod op een Windoos aan te sluiten, zonder dat je al je muziek kwijtraakt?

Ik heb al een ripper (iPodFolder) geprobeerd, maar die kan de iPod natuurlijk niet vinden…. Ik vind het best om er een NTSF for Mac op te zetten, maar mijn muziek wil ik dan wel behouden…

Iemand tips????

Inactief
    Anoniem

Op de gewone apple manier zal dat niet lukken…
    eerst muziek backuppen(op je mac, dat kan met Senuti) en dan pc formateren.
    zo kan je de iPod op Mac en Pc gebruiken

Moderator
    Poezenbeest

…volgende (of eigenlijk vorige) vraag: hoe rip ik mijn muziek, voordat ik hem formatteer….

(ik heb dus momenteel alleen de beschikking over een Windoos en mijn iPod… mijn Macje staat thuis en daar zit ik dus niet….)

Inactief
    Anoniem

Ja, op je pc zal dat niet lukken…
    zal je op een mac moeten doen…

Bijdrager
    t.leffers

Misschien dat het met Macdrive kan.

Inactief
    Anoniem

Die kende ik niet.
    Spijtig wel een trail…

Moderator
    Poezenbeest

MacDrive deed hetgeen ik wilde. Erger nog, er zit een tool in om de PC-iTunes zp in te stellen dat die de iPod wel pakt… of dat na de week dat de trial geldig is nog steeds zo is, weet ik niet.

In ieder geval kan ik de iPod openen in de Verkenner en pakte iPodFolder de iPod om mijn bestanden op de Windows-bak te zetten. Vervolgens op de pc-manier de iPod herstellen en klaar is Kees….

Alles volkome legaal en door iedere idioot te doen. Ik zal bij unSOUND eens voorstellen om dit ook in zijn sticky te zetten….

Bijdrager
    Tomac5

Met Xplay van Mediafour, dat je kunt installeren op een Windhood machine, kun je je Mac geformatteerde iPod aansluiten en er muziek opzetten (afhalen weet ik niet zeker) De eerste 30 dagen werkt dat Xplay gratis, daarna moet je eenamlig betalen. Een crack? Die zoek ik al anderhalf jaar :)

Good luck !

Bijdrager
    t.leffers
    ”Tomac5″

De eerste 30 dagen werkt dat Xplay gratis, daarna moet je eenamlig betalen. Een crack? Die zoek ik al anderhalf jaar :)

Good luck !

Tsja; misschien kun je het ook gewoon aanschaffen he. Er is niks mis met betalen voor iets dat je gebruikt hoor.:wink: Kost 29 dollar. Dat lijkt me nu niet bijster veel geld voor zo’n handige app.

Bijdrager
    JamesButter

Dit is een duidelijk geval van ouwe koeien uit de sloot halen maar.. een “windows-iPod” kan dus wel zonder problemen op een MacBook aangesloten worden?
    Ik heb gezocht maar kwam op engelse sites uit en dat was een soort van abracadabra. Dus.:)

Bijdrager
    jantje bee

ik geloof dat een windows ipod ook niet op een mac kan…

lees verder de info in de sticky over handige progs voor je ipod, staan ook een paar oplossingen op voor het verschillende platform probleem..
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Bijdrager
    macmickey2

He hallo…
    Kan je lezen? Lees dan de titel van het topic nog een keertje… en deze post van zerk in ditzelfde topic

”Zerk”

MacDrive deed hetgeen ik wilde. Erger nog, er zit een tool in om de PC-iTunes zp in te stellen dat die de iPod wel pakt… of dat na de week dat de trial geldig is nog steeds zo is, weet ik niet.

In ieder geval kan ik de iPod openen in de Verkenner en pakte iPodFolder de iPod om mijn bestanden op de Windows-bak te zetten. Vervolgens op de pc-manier de iPod herstellen en klaar is Kees….

Alles volkome legaal en door iedere idioot te doen. Ik zal bij unSOUND eens voorstellen om dit ook in zijn sticky te zetten….

Voordat je een bijna jaar oud topic dat al opgelost is uit de diepere krochten van macosx.nl omhoog schopt. het forum is al zo traaag…

Bijdrager
    jantje bee

sorry, ik keek inderdaad slecht.
    en zag dat te laat. sorry…..
    nooit meer doen…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.