5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mati

mac ipod nano op windows pc, =>MACDRIVE probleem.

Hallo,

Mijn eerste post op dit forum, snel even een bedankje voor al jullie inbreng hier, ik volg het forum al een 8tal maanden,(door dit forum geswitcht en own nu een zwarte macbook)maar eerste maal dat ik de oplossing niet kan vinden en dus eerste post.

Mijn nano is geformatteerd op macbook de eerste maal, heb nu het bekende probleem dat windows hem niet herkent en wil herstellen, dus alles kwijt indien ik dit doe. Heb dus gezocht en gevonden, met trial v Macdrive kan ik in iTunes alles mooi doen. Vroeger dus Verwisselbare Schijf in Mijn Computer, nu “iPod van mij” en dus een map die te openen is, echter kan ik hier nu niet in mijn mp3’s, die lijken eruit verdwenen, in iTunes zelf staan ze allemaal gewoon, werkt als onder mac, maar in de directory staan enkel de notes, thumbs etc en dus geen files(DIE IK DUS NODIG HEB, AANGEZIEN IK ZE OP DE WINDOWS HARD DRIVE WIL KOPIEREN)

2 oplossingen kunnen er zijn, 1. iemand van jullie weet waar ik de mp3’s kan vinden, dus misschien een optie in Macdrive die afstaat.
    2. iemand kan me zeggen hoedat ik met iTunes(windows) de mp3’s van mijn iPod nr een map op harde schijf kan zetten. Want na wat zoeken kom ik er echt niet. Heb dus een synchronisatie nodig met muziek bibliotheek, maar dan in omgekeerde volgorde.

Hopelijk snel een handig antwoord,

Alvast bedankt.

edit: zit nu in Polen, macbook staat in ItaliĆ«, dus liefst geen oplossingen als”brand je files via mac op dvd en zet ze op pc” want is me enkel een windows-pc en mac formatted iPod nano beschikbaar.Nogmaals bedankt.

Bijdrager
    PietjePuk

Hier staat alles wat je zoekt.

Stickies:wink:

Bijdrager
    Nikita

Zorgt MacDrive er niet voor dat de Mac-iPod gewoon in iTunes onder Windows verschijnt? Sowieso staan de liedjes op de iPod in verborgen mappen en als je daar klakkeloos je liedjes bijzet, worden ze ook niet herkend door de iPod en kan je ze dus alsnog niet afspelen. Alles moet via iTunes gaan, onder alle omstandigheden (hoewel er wel weer oplossingen zijn met o.a. WinAmp als je geen XP of Win2000 hebt).

Bijdrager
    mati

Oops, sorry, had iPod Folder 1.2 en iPod Liberator al gedownload ervoor, en dat lukte niet zonder Macdrive, nu dus wel. Moest een stapje terug.

Vraagje is nu waarom dat iPod Folder alle mp3’s rare namen(zoals AMDK.mp3, terwijl het bijvoorbeeld “name of a song”.mp3is) geeft in overzetting, best nog eens proberen met een andere programma, of is dit normaal dat de werkelijke filename’s niet kunnen bewaard worden bij overzetting via emulatie met macdrive????

Alvast bedankt?

Bijdrager
    Nikita

Nee, je moet uit de mappen blijven! Alleen via iTunes dingen veranderen. Ik neem aan dat het daar wel goed wordt weergegeven (die leest de ID3-tags namelijk).

Oh en MacDrive emuleert niet maar zorgt er alleen maar voor dat Windows ook de Apple-schijfstructuur kan lezen. En daarmee iTunes als ik me niet vergis.

Dus: iTunes downloaden en geen 3rd party programmaatjes gaan zitten gebruiken.

Misschien is het ook nog even handig om uit te leggen dat zowel iTunes als de iPod met een database structuur werken. Daarom kan je niet zomaar op de iPod zelf (in die mappen) bestanden gaan zitten veranderen / verwijderen / toevoegen. Dan staat het nl. niet in de database en kan iTunes / iPod ze dus niet ‘zien’.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.