6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jackflash

MAC iPod formatteren naar windows met behoud van muziek

Hallo,

Ik heb een vraag waar volgens mij al veel over is geschreven, hoewel ik nog nergens het antwoord heb gevonden. Mijn vraag is de volgende. Ik heb een ipod classic verkocht aan iemand die alleen windows heeft. De iPod is geformatteerd in Mac OS uitgebreid (journaled). De koper zou graag de muziek op de iPod willen behouden en daarnaast uiteraard ook zijn eigen itunes verzameling in itunes willen beheren en op de ipod zetten. Concrete vragen:

– Kan de koper uberhaupt ooit nog de ipod gebruiken in windows, of is het beter dat ik de Ipod op mijn mac al formatteer naar Fat32 formaat?
    – Zijn er programma’s die het mogelijk maken om de muziek van een MAC geformatteerde ipod over te zetten naar een Itunes bibliotheek in windows?

Ik hoor het graag. Excuses als deze vraag al ergen beantwoord is, maar zoals gezegd ben ik een antwoord voor deze specifieke situatie nog niet tegengekomen. Alvast dank voor jullie antwoorden.

Bijdrager
    youp.c

Je hebt iPoddisk wat ervoor zorgt dat je iPod als externe schijf in de finder verschijnt: link/

Bijdrager
    stavos

Welkom op dit forum.
    Een iPod kan met maar 1 iTunes tegelijk gesynchroniseerd worden. Dus muziek uit een andere iTunes toevoegen aan de iPod terwijl er al muziek uit je eigen iTunes opstaat, gaat niet lukken.
    Maar jij hebt de muziek er toch opgezet? Dan kun jij jouw muziek toch eventueel op CD branden en toesturen? Dan kan de iPod gewoon geformatteerd worden onder Windows en gesynchroniseerd worden met de iTunes bibliotheek van de nieuwe eigenaar. Vervolgens de muziek via de CD (of USB / externe hard disk) naar iTunes kopiëren en toevoegen op de iPod.
    Jouw suggestie om software-matig de muziek van de iPod af te halen kan wel, maar je blijft met de beperking zitten dat je met maar 1 iTunes tegelijk kunt synchroniseren. Dus je zult de oude en nieuwe muziek sowieso samen moeten voegen in 1 bibliotheek.

Bijdrager
    jackflash

Dank voor jullie reacties! Tja, muziek op cd branden wordt een beetje lastig. Er staan zo’n 500 albums op de ipod:) Denk dat ik daar zo’n 80 cd’s voor nodig heb.

@Youp.c: is Ipoddisk geschikt voor windows en kan deze ook vanaf een windows pc de gegevens lezen van een ipod met mac format?

Bijdrager
    stavos

Externe harde schijf? USB stick? DVD branden? Die CD is maar 1 van de vele opties. Doe creatief. Hoe ben jij aan die muziek gekomen? :innocent:

Bijdrager
    macker

iPod formatteren in Fat32.
    Voor de laatste keer op je eigen computer synchroniseren zodat al je muziek er op staat.
    iPod door geven aan volgende persoon die via bepaalde software de muziek van de iPod afhaalt en toe voegt aan zijn eigen iTunes bibliotheek.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.