8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maaaarie

Mac installeert geen update

Hallo

Ik heb een vraagje ik wil de mac van mijn ouders updaten Mac Os 10.9.5 nu heb ik gelezen dat de mac eerst geüpdatet moet worden naar catalina en daarna kan je siera installeren. Hoger dan siera kan volgens mij niet, omdat het al een oudere mac is (2010) maar als ik Catalina download, installeer en de computer opnieuw opstart gebeurt er niks. Hij geeft wel aan installatie gelukt, maar het lijkt wel of het niet geïnstalleerd wordt. Ik zie in ieder geval geen verschil. Weet iemand hoe dit kan? Snap er echt niks van al van alles opgezocht en geprobeerd, maar er er wordt gewoon niks geïnstalleerd.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    maaaarie

Oh ja in de app store geeft hij trouwens ook aan geen updates beschikbaar wat mij niet lijkt te kloppen aangezien deze Mac al heel lang geen update meer heeft gehad.

Moderator
    Night

Sowieso moet je nooit eerst naar Catalina updaten. Dat is namelijk macOS versie 10.15. Dan zou je daarna weer moeten downgraden.

Dat er bij de installatie van Catalina niets gebeurt, is niet zo heel verwonderlijk. Jouw Mac ondersteunt dat helemaal niet aangezien de minimale systeemvereisten van Catalina een Mac vereisen van 2012 of nieuwer. Wat wel opvallend is, is dat de installer daar geen melding van maakte.

De vraag is nu welke macOS versie er nu op je Mac staat en naar welke versie je wil updaten. Vaak is het nl. zo dat een nieuwere versie ook zorgt voor een langzamere Mac. Dus als alles naar behoren werkt, is er niet echt een noodzaak, tenzij sommige software niet meer werkt.

Bijdrager
    maaaarie

Sorry foutje ik schreef catalina maar bedoelde el capitan….die kan ik dus niet installeren. Nu staat er Mavericks op.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door maaaarie.
    Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    maaaarie

Ja die heb ik dus gedaan, maar installeert hij niet…

Bijdrager
    maaaarie

Volgens mij is het gelukt en had ik een stap gemist… bedankt voor de hulp!

Moderator
    Night

Klik op het  links bovenaan je scherm en kies voor ‘Over deze Mac’. Dan zie je gelijk welke versie macOS je hebt draaien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.